27 kwietnia 2016

Opinie i "motywacje"

Hej...[znowu będziesz nas zanudzać? ta...] tym razem o tym, co denerwuje zapewne nie tylko mnie...a mianowicie, o ocenach prac...które nie do końca są sprawiedliwe...

Nie zamierzam tu pisać rzeczy w stylu "wszystko oceniajcie mi na 6/6", czy gorszych...bo nie w tym problem. [Jakbym to zrobiła, odniosłabym odwrotny skutek od zamierzonego]


Zapewne nie raz spotkaliście się z tym, że ocena waszej pracy wam się nie spodobała. Ja to rozumiem, ale my, jako ci oceniani, nie możemy żądać najwyższych not, zwłaszcza jak nie mamy za co ich dostać. I tu zdanko dla tych, którzy oceniają "niezbyt" sprawiedliwie. Ja rozumiem, że każdy ma własny gust, nie wszystko się musi wszystkim podobać, etc. Ale, czy nie lepiej nawet odpuścić i NIE ODDAĆ głosu ten jeden raz, żeby komuś nie sprawić przykrości? Jak wy byście się czuli, gdyby ktoś WASZĄ [najpiękniejszą, najcudowniejszą, wprost niebiańską] pracę tak potraktował?

Bo z tym też tkwi problem. I teraz, żeby nie smucić, taka niby-motywacja dla tych, którym przykro, gdy dostaną słabą ocenkę...zauważacie, kto słabo ocenia [po komach, o których za momencik, można to poznać]? Osoby, które, za przeproszeniem, same nie rysują zbyt ładnie. Skąd się to więc bierze? Na to pytanie, niestety, nie umiem wam odpowiedzieć jasno. Może oni uważają, że ich prace są najpiękniejsze? Albo że inni oszukują, prosząc kogoś o rysowanie za nich? 


Teraz troszkę o komentarzach takich osób. Tego się nie da zbytnio wrzucić do jednego worka, i podpisać np. "hejty" czy coś...bo wszystko zależy od osoby, która komentuje. Dałabym wam przykłady komentarzy, o które mi chodzi, spod moich prac...ale pewnie osoby je piszące, zrobiłyby mi wojnę o to. Te komy...one, tak grzecznie mówiąc, nie są zbyt motywujące...bo kto by chciał przeczytać, że ktoś "ocenia to na mocne 3/6" czy "że praca jest fuj, czyli 2/6", albo "ładne, ale nie podoba mi się, 4/6"...o ile 4/6 to nie tragedia...
Więc...możecie komentarze zgłaszać, tylko że...te osoby, nie wiem, czemu tak jest, mają zbyt wybujałe ego i mniemanie o sobie...i od razu by było "czemu mnie bloknęłaś??????", "dlaczego usunęłaś mój komentarz ???? boisz się krytyki????"...chyba nie warto zgłaszać, ale nie zabronię wam tego.
Oczywiście, nie jest też tak, że tylko osoby ładnie rysujące są dobre i sprawiedliwie oceniają, czy że osoby nie umiejące rysować zawsze zaniżają oceny...gdyby tak było, to chyba nie miałoby sensu robienie czegokolwiek...

Ale, zauważcie też, że kiedy wy ośmielicie się dać osobie, która strasznie niesprawiedliwie ocenia mniej niż 6/6, to...macie przerąbane. Najpewniej zacznie się zasłaniać wiekiem, że jest tu od niedawna, że dopiero się uczy, albo zacznie was przekonywać, że ona cieniuje, że to wy się nie znacie, krótko mówiąc...dostaniecie za coś, co ona robi wam bezkarnie. Tak to już jest...po prostu, możecie albo z tym walczyć, albo pogodzić się, że niektórzy są po prostu "lepsi" od wszystkich na ziemi...
Co jeszcze? Zdarza się, że im komentarze są bardziej obraźliwe, tym większą możecie mieć pewność, że osoba, która napisała komentarz, albo rysuje zwykłe byle co, albo...nie dodała jeszcze żadnej pracy. Czemu? No, widzicie, albo boi się krytyki, albo zasłania "brakiem szkicowników" [od czego jest internet i szkice z internetu?], "brakiem skanera" [aparat], "brakiem czasu"...[na komentowanie akurat czas ma]

Są też osoby, które...nie wiem do końca, ale może chcą dobrze...
Zdarzyło wam się, że ktoś napisał bardzo miły komentarz, a potem...dał wam np. 1/6, 2/6...często myślałam, skąd to się bierze...możliwe, że, zwłaszcza korzystając z telefonu, po prostu źle kliknął...mógł też pomyśleć, że "1" to pierwsze miejsce...albo użyć niemieckiego systemu oceniania [1=6, 2= 5. etc.] 



O komentarzach i niesprawiedliwości w ocenianiu można się rozwodzić praktycznie w nieskończoność...i nie dotyczy to tylko ll i internetu. 

Na koniec, opinia o tym wszystkim od truskawki13

Tak ... Zdanko do osób, o których piszesz: ,,Narysujcie najpierw lepiej, nie robiąc błędów które wytykacie innym, a potem pogadamy o niższych ocenach. " *truska dziękuje za uwagę*

 Dzięki za wypowiedzenie się ^-^ 


Chcecie przytoczyć...nie wiem..."przykłady z życia" czy "swoje doświadczenia"? Chętnie poznam waszą opinię ^-^






13 komentarzy:

  1. Mi się wydaje, że te słabe oceny od tych co nie najlepiej rysują, biorą się z takiego toku myślenia: "Dam jej 1 punkt, wtedy nie wygra, a jak dam brzydszej pracy 6 pkt, to ta lepsza będzie miała mniejsze szanse na wygraną"... Wydaje się głupie, ale mam wrażenie, że niektóre, młodsze osoby tak robią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo możliwe...A potem człowiek się zastanawia, czemu taka czy tajs praca ma aż tyle głosów...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech,ja nigdy nie rozumiałam o co chodzi... Dostanie 4, 3 czy nawet 2 to nie jest koniec świata. A już zwłaszcza, kiedy ktoś uzasadni swoją opinię (w racjonalny sposób oczywiście). Zgłaszanie osób, które piszą "daje ci 3/6, bo nie podoba mi się to, to i to, a to musisz poprawić" jest czystym absurdem. Jeśli nie chce się otrzymać szczerych opinii, to po co wgl pokazywać swoje prace? I moim zdaniem osoby, które, no cóż, nie umieją rysować, mają pełne prawo nie dawać samych szóstek, bo nie są ślepi i widzą błędy. Dlatego też podważyłabym zdanie Truskawki. Wkurza mnie raczej to, że wszyscy boją sie dawać SZCZERE oceny, chociaż nie dziwi mnie to... Narażają się na nienawiść, bo przecież "sami nie umieją lepiej"... Tak jakby to wymazywało błedy ocenianej osoby i jej rysunku. Jeśli nie rozumiecie mojej logiki, to mówienie ludziom, żeby narysowali najpierw lepiej, a potem krytykowali, działa tak samo jak te przykłady : "nie możesz skrytykować książki, przecież żadnej nie napisałaś" albo "nie krytykuj polityków, zobaczymy jak TY rządziłbyś krajem". Czyli lekko bez sensu xD To oczywiście odnosi się do uzasadnionych ocen, a nie do hejtu... I trzeba pamiętać, że nawet naprawdę ładne prace mogą komuś się nie podobać i to jest całkowicie ok... Chyba należy mieć dużo pokory i dystansu do siebie :D Inna sprawa jest z hejterami, którzy niestety są chorobą toczącą internet.Fuck, ale się rozpisałam xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Och i jeszcze jedno xD Rzeczywiście często dobre prace dostają niskie oceny od młodszych użytkowników... Zawsze tak niestety było. Z czasem wielu z nich porzuca ten zwyczaj, ale nie polecam na takich "hejterów" wrzeszczeć i się złościć, tylko po ludzku z nimi pogadać... A jak nie podziała, to wtedy się złościć xD Jedynym powodem takiego zachowania jest zazdrość, a przez agresję jej nie zlikwidujemy.

    OdpowiedzUsuń
  5. No...czasem jest też tak, że ocena jest nie za to, JAKA jest praca, ale KTO ją zrobił...

    OdpowiedzUsuń
  6. Macie całkowitą rację... też się spotkałam z podobnymi sytuacjami opisanymi przez ninaleksandrę. Np: Twoją pracę większość osób ocenia 5/6 lub 6/6 i po jakimś czasie ktoś wpisuje miły komentarz (lub go wcale nie wpisuje... może żeby się nie ujawniać...) i daje ocenę 1/6. Nieraz się zastanawiam co się w tej mojej pracy może nie podobać TEJ OSOBIE, skoro nikt inny nie miał do niej zastrzeżeń. Ale OK szanuję czyjąś decyzję, zdanie..choć nie zawsze jest to przyjemne...

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety...gusta są różne, ale serio, czasem lepiej nie dać ten raz oceny, niż żeby potem to roztrząsać...W sensie że my to rostrząsamy

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja oceniając prace innych rzadko kiedy zwracam uwagę (praktycznie nie zwracam) na mój gust,styl, co mi się podoba, a co nie itd...I nie piszę komów tego typu: "To nie w moim stylu dlatego 1/6", "Nie mój gust 1/6,2/6", "Powinnaś zacząć cieniować to będzie lepiej 3/6" ," Ja mam tyle lat i potrafię to...a ty masz tyle i tego nie potrafisz"...(no chyba że ta różnica wieku jest no taka...taka...wiemy o co chodzi...taka duża [?]) itd. Przy ocenie pracy owszem można napisać np. "Spróbuj zrobić tak..." polecić link do jakiejś Szkoły rysunku, czy coś. ALE Z SZACUNKIEM DO INNEJ OSOBY, NIE OBRAŻAJĄC JEJ, [powtarzam się] I NIE PISAĆ WREDNYCH KOMÓW, TYM BARDZIEJ JAK SIĘ NIE WSTAWIA SWOICH PRAC, LUB NIE UMIE TAK ŁADNIE RYSOWAĆ JAK KTOŚ INNY.Jest jeszcze możliwość, że ta osoba jest NAD WYRAZ SZCZERA xD. Na nasze oceny pod pracami wpływa również zazdrość innych. Moim zdaniem przy ocenie prac najbardziej powinno się zwracać uwagę na to jak ktoś się starał, na szczegóły, na to jakie ma do nas podejście, itd...No i oczywiście (u mnie) ocena 1/6 dotyczy tylko kopiarek...

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapomniałam: I nie piszę tych komów ("To nie w moim stylu...") bo wiem, że jakby KTOŚ mi tak napisał to było by mi przykro. Nikt nie jest w stanie przewidzieć jaki gust i styl mają INNE osoby. I nie ważne czy IM się podoba czy nie, ważne że mi się podoba :) i się starałam, aby wyszło jak najlepiej :) Nie warto zwracać uwagę na TE wredne komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ayris, chyba mnie trochę nie zrozumiałaś * wcale się nie dziwię...XD * . Chodziło mi o komy, z których na kilometr wionie kąśliwość, kpina etc. a nie o takie gdzie jest jasno uzasadniona krytyka.... Tyle chciałam dodać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie strasznie denerwuje jak jakas 12 latka ocenia 6 która bardzo sue stara na 1\6 i jeszcze pisze komentarz typu " Najpierw naucz sie rysowac a potem wstawiaj prace na ll"

    OdpowiedzUsuń
  12. niestety...i pewnie sama nie umie rysować...o takich przypadkach by książkę napisał

    OdpowiedzUsuń
  13. Osoby które oceniają , powinny popatrzeć na: wiek i WŁASNE prace. Ludzie z ll którzy oceniają , a nie wstawili żadnej pracy , po prostu nie chcą ujawniać jak rysują (najczęściej gorzej od osób których oceniają) . Hejterzy robią tak bo są zazdrośni. Mają zamiar pisać różne okropne i hamskie komy , aby ta osoba się nabrała , że brzydko maluje , i się zdradziła i usunęła konto. Następnie wykluczają wszyskich z ll , rysujących ladniej od siebie. A potem zostają osobami rysującymi najładniej z lillalou. Na szczęście rzadko ktoś przyjmuje to dosłownie. ~ kitty333

    OdpowiedzUsuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję