16 maja 2016

"Cudowne, ocenisz moją pracę na konkurs..."

"Ale piękna praca! A ocenisz mi i skomentujesz pracę pod tytułem *****?"
"Cudo po prostu! http://*****************************/ ocenisz?"
"Hej piękna praca, zobaczysz na moją pracę na ten konkurs?"
"Super, ocenisz moje"


Hej. O tego posta kilka osób prosiło...rozumiem, bo temat jest aktualny.

Żebranie jest, niestety...praktycznie niekaralne. No bo co takiej osobie zrobisz? Można pisać, ale ona odpowie, że nie żebrze. Zagrozi usunięciem się. Obrazi was.
No cóż...kto najczęściej żebrze? Osoby, które wiedzą, że inaczej nie wygrają. Właśnie...nie wygrają.

[Taki przerywnik dla tych, o których ten post, przeczytajcie to ze zrozumieniem: przez protest pewnych osób, które uważały, że miejsca w konkursach obsadzane są niesprawiedliwie, admini zostali zmuszeni do podjęcia decyzji o NIE UZNAWANIU GŁOSÓW, KTÓRE NA PRACE SIĘ ODDAJE, I NIE PRZYZNAWANIU WYRÓŻNIEŃ {chociaż wyróżnienia są...nie wiem czemu}, więc wasze żebranie jest na nic, co NIE znaczy, że możecie tak robić]

Bo co wam to da? Owszem, możecie sobie żebrać, ale co z tego będziecie mieć? Czy będziecie mieć poczucie, że ktoś docenia wasz trud, czy praca mu się podoba?
Spójrzmy prawdzie w oczy, najczęściej nie podoba. Ale co takiej osobie napisać? Przecież jeśli ktoś zostawi pod waszym rysunkiem komentarz typu
"Jej, ale piękne, ocenisz też moje?"
odmówicie? Napiszecie "Nie, nie ocenię"? No rozumiem, ktoś może twierdzić, że tak napisze, ale...to trochę nieeleganckie w stosunku do osoby proszącej. Z drugiej strony, jeśli ktoś PROSI, to macie prawo wyboru, czy prośbę spełnicie, czy nie. Decyzja należy do was.

Niestety, nie wszyscy zachowują jakąkolwiek kulturę przy żebraniu...
"bardo ładne! ocenisz moja prace?????"
"ocenisz moją prace"
Ta...ja rozumiem, ze będąc na komórce czy tablecie [jak coś to na nim akurat się nie znam], bardzo trudno jest użyć znak "?"...ale czy nikt nie widzi, jak to [powiedzmy to wprost] chamsko brzmi? Już wszelką ortografię pomijając...

No to...skoro teraz już w większości wiecie, że nie liczą się głosy, to czemu to robicie? Albo, co wy byście chciały pewnie wiedzieć, czemu my wam na to nie pozwalamy?
Odpowiedź jest prosta. Bo to nie fair. Czy wygrasz, czy nie wygrasz, zdobywanie poparcia takimi sposobami, jest po prostu nieeleganckie, nie fair złe. Czy tobie byłoby miło, gdybyś stworzyła coś pięknego, dodała do galerii, i zajęła w rankingu głosów wysokie miejsce [nie chodzi o to, o czym myślicie, po prostu ilość ocen świadczy o tym, co ludzie myślą, i nie powinna być brana pod uwagę jako jedyny czynnik...owszem, głosy mogą pokazać jury wasze zdanie, i która praca wam się najbardziej podoba, ale nie mogą być tylko na ich podstawie wybierane prace na podium...], a tu naraz patrzysz, a przed tobą znajduje się [może niekoniecznie] brzydka praca, ale raczej taka, po której na pierwszy rzut oka widać, że coś tu nie gra, i na pewno sprawiedliwe to to nie jest?

Więc...co robić?
Najlepszym sposobem będzie zwykłe zignorowanie takiego komentarza. Ewentualnie usunięcie go [ale wtedy radziłabym wam trochę zaczekać, gdyż osoby żebrzące, jak i po prostu niektórzy na ll, mają taką dziwną "wrażliwość", będą robić wielką aferę, gdy usuniesz im komentarz...]...

Napiszcie, jakie jest wasze zdanie na temat żebrania o głosy, jak i żebrania o cokolwiek...możecie też podać przykłady żebrania pod waszymi pracami.



[PS. nie martwcie się długością komentarza...mi sprawia przyjemność i długi, i krótki wpis...ważne, żeby było w nim zawarte WASZE zdanie na dany temat. To mi w zupełności wystarczy. Dla mnie każdy komentarz pod postem motywuje, no dzięki niemu wiem, że nie piszę tego dla siebie, i są ludzie, którzy myslą podobnie jak ja]

14 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tobą...Znam jedną osobę na LL która po napisanie tego typu komentarza dodaje jeszcze później:"A na pewno oceniłaś?Bo było 36,a po dodaniu twojego głosu powinno być 42."Już nie mówiąc o tym że tego typu osoby w mawiają sobie że na pewno damy im 6! ;-;

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie...zapomniałabym, przecież gdy prosisz o ocenę, to nie możesz z góry liczyć na najwyższą notę...to już bezczelność

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda, to prawda. Mnie też to denerwuje, albo jak ci robią spam w wiadomościach tp. : Hej, ocenisz moją pracę? Ja twoje oceniłam wszystkie. Co zrobić z takimi ludźmi? Lub, piszą pod twoją pracą, jak mówiłaś wcześniej " Ocenisz moją pacę" To rozkaz jakiś? Czy coś? Bezczelność, na dodatek pytają, czy aby na pewno oceniłaś, bo nie widzi komentarza ... I narzeka, dopóki jej nie odpiszesz, że oceniłaś / lub nie. Ostatnio widziałam coś takiego: " Hej, super. Łooo, ocenisz moje prace" - Oceniłaś? A, bo nie wiem, bo nie postawiłaś komentarza, ..." Za dwa dni znowu to samo ... Nina - Masz rację, cieszę się, że kogoś jednak to zachowanie obchodzi. Nie zdziałają nic, tylko robią sobie wrogów. Przynajmniej ja tak to odbieram.
    Będę się popisywała jak dotychczas, nazwa na LL nowa co prawda, ale tak chyba będzie jaśniej. ~~ Caroline Lou

    OdpowiedzUsuń
  4. Wreszcie ktoś zdaję sobie sprawę z tego problemu! Popieram Twoje poglądy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się z tobą zgadzam. Na ll pełno jest takich żebraczek. To można usuwać komy na ll (niezorientowana jestem)...

    OdpowiedzUsuń
  6. tak, klikasz ten znaczek "zgłoś" z boku komentarza, a następnie wybierasz którąś opcję, i czekasz aż admini usuną

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio zwróciłam uwagę takiej dziewczynie na LL, ponieważ ktoś ocenił jej pracę i dodał miły komentarz, a ona odpisała, coś w stylu: Dziękuję oceń resztę moich prac. Na początku chciałam jej napisać, że zabrzmiało to jak rozkaz, ale sobie pomyślałam 'Przecież ona może mieć około 9 lat i jeszcze nie rozróżnia rozkazu od prośby". Sprawdziłam. Ma 11 lat :/. Czyli jednak należy jej zwrócić uwagę. Dodałam komentarz z moim spostrzeżeniem, a ona mi odpisuje, że napisała to jako prośba, a nie rozkaz. Gdyby chciała napisać rozkaz na końcu postawiłaby wykrzyknik. Oke... Oke... Ale chyba gdyby napisała prośbę, to inaczej by to sformułowała i na końcu pojawił się znak zapytania?

    OdpowiedzUsuń
  8. A właśnie wchodzę na ll i czytam te komentarze, i ty dokładnie o nich piszesz...rozumiem, ale czemu oni nie dodają tych "?"? Reszta znaków też się by przydała, bo opis pracy w stylu "hej moja nowa praca jak się podoba liczę na duzo ocen 6/6 baju" rózni się nawet od "hej, moja nowa praca, jak sie podoba? liczę na duzo 6/6, baju"

    OdpowiedzUsuń
  9. Macie całkowitą rację, też zaczęły mnie irytować te komentarze, które ( w przypadku niektórych osób ) SĄ TAKIE SAME POD KAŻDĄ ( no w większości pod jakimi ta osoba zostawi komentarz ) PRACĄ. Ech...przyznam się, że też żebrałam o głosy, ąle potem (ostatnio mam braki w słownictwie...) uświadomiłam sobie, że to głupio wygląda...A poza tym ta praca na którą żebrałam nie zajęła żadnego miejsca, więc wszystko było bez sensu...Wybaczycie mi???

    OdpowiedzUsuń
  10. Tsa...
    Kiedyś odpisalam że już ocenilam, i po chwili miałam wiadomości ze kłamię bo nie zagłosowałam bo rano było 5głosów i dalej jest 5 a powinno być 11...

    Jprdl

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie, a gdzie jest napisane, że mamy dać akurat 6? Przecież w słowie "ocenisz" chodzi o TO, żebyśmy my ocenili...A one zwykle z góry obstawiają że dostaną same 6/6

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie.... Lub prosisz o rade a oni Ładnie 6/6

    OdpowiedzUsuń
  13. ech, nina, ty to kiedyś politykiem będziesz...xD / takie komy to problem nie tylko na LL. Np. jak są te portale dla dzieci i tam można wirtualny prezent wysłać to wszyscy piszą na czatach "Dasz prezent?" (tsa, mam konto na portalu dla dzieci xD) lub na Deviantarcie: "it's nice. Please, can you vote my art? Pleeeeeeaaaaase ^^", choć tam takie komy to raczej tylko jakieś dzieciaki piszą :/ / Na blogach: "fajny blog. ***.blogspot.com, zajrzysz?"

    OdpowiedzUsuń
  14. dzięki za pomoc ^-^
    PS : Mam dużo takich komentarzy :) nawet bardzo dużo

    OdpowiedzUsuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję