27 maja 2016

Ech, te proporcje

Hej...dzisiaj post na prośbę Jess Dark...o proporcjach przy rysowaniu.

[No, w moim stylu byłoby ględzenie o ty, ze proporcje są u was takie czy takie a ja nie jestem lepsza ;-;]

O czym należy pamiętać?
No...jest kilka spraw, które zwłaszcza gdy chcemy coś realistycznego stworzyć, należy wziąć pod uwagę:


  • nos. Nie musi być od razu idealny, ale warto zauważyć, że ludzie raczej nie mają nosów takich jak wyżej...serio, dotknijcie sobie przestrzeni pomiędzy oczami, jeśli nadal nie łapiecie, i sprawdźcie, czy serio macie tam taki "talerz" czy coś co rysujecie....nos powinien się zwężać do punktu między oczami i rozszerzać w czoło [popatrzcie może w lustro] [UWAGA. przestrzeń między oczami jest równa szerokości oka postaci, to też możecie sprawdzić, jeśli chcecie]
  • oczy. One wcale nie są płaskie [wow, nin odkrywa Amerykę], więc warto je pocieniować trochę pod górną powieką niebieską czy ew. szarą kredką. Od spodu narysujcie cienką linię w kolorze ciałowym lub lekko różowym. Tęczówka oka zajmuje wcale nie tak mało miejsca...ale nikt wam nie zabroni rysować jej maleńkiej czy ogromnej. 
  • usta. Są praktycznie tuż pod nosem, więc zbytniego sensu robienie między tymi dwoma elementami odstępu na kilometr nie będzie miało [ale tego też wam nikt nie zabroni. Zauważcie, że górna warga jest troszkę węższa i ciemniejsza [choć nie zawsze] od dolnej. 
  • uszy. [na szkicach są, ale raczej rzadko się je robi, bo włosy zazwyczaj na nie padają] Najłatwiej będzie wpisać w neta np. "jak rysować uszy" czy coś, ech...ja sama prawie ich nie robię, więc moje rady tu na nic się nie przydadzą [powiem tyle, że zaczynają się gdzieś w okolicy kości policzkowych a kończą mniej więcej przed brwiami i nie są jakimiś dwoma półkolami]
  • szyja i reszta. Wiecie, twarz z podbródkiem ma pewną grubość. Toteż warto zaznaczyć jakiś cień na szyi. 
  • postać. Ramiona powinny być szersze niż twarz, tak samo talia. Łokcie znajdują się mniej więcej na wysokości pępka. Uda są grubsze i dłuższe od łydek [#FeelingLikeChristopherColumbusCzyJakośTak]
  • dłonie. Są mniej więcej wielkości twarzy, ale tu tez nic wam zbytnio nie pomogę, bo sama robię wszystko, żeby na rysunkach były albo z tyłu albo mało widoczne.
To chyba tyle...

UWAGA. to nie są jakieś profesjonalne rady, a wy nawet nie musicie tego czytać. To są MOJE wskazówki, i nie myślcie ze to jest jakiś kodeks którego powinniście przestrzegać. Nope, zrobiłam ten post bo Zuz mnie poprosiła. 
[większość postów jest na wasze prośby jak coś]



5 komentarzy:

  1. Fajny posteł

    OdpowiedzUsuń
  2. Pjerfszaaaa ♡ (heh, nabijam się z osób, które tak piszą)
    Ja to tam nigdy dzieł sztuki nie tworzyłam, zawsze tylko rysowałam portrety, w LL narysuję twarz i wyrzucam obrys (WTF?!)
    Mam nadzieję, źe post mi się przyda ^^
    Vix ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Drogi Anonimie.Tu nie ma pierwsza,ponieważ to moderator tego bloga wybiera komentarze do opublikowania.Pierwszy był inny Anonim.
    Co do posta-świetny.Wreszcie wiem jak to rysować:). Dziękuje Nina!

    OdpowiedzUsuń
  4. To Nie do końca tak...ja nie siedzę zawsze na bloggerze, więc możecie mieć wrażenie, że jesteście pierwsi, bo ja nie opublikowałam jeszcze innych komentarzy...


    Więc nie sugerujcie się tym, ile jest już komentarzy...Ja bym chciała je czasem przesuwać, ale nie mogę...



    Dzięki i tak

    OdpowiedzUsuń
  5. Eh...U mnie i tak proporcje zawszę będą zwalone...Ale post fajowy. :>

    OdpowiedzUsuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję