26 maja 2016

To nie twoja liga...sorry

"Mierz się tylko z równymi sobie!"




Hej...ostatnio mnie coś zaintrygowało.

Jedna użytkowniczka strony ll żaliła się pod swoją pracą, że ma mało ocen. [Ja wiem że to czytasz, i pozdro dla ciebie w takim razie]
Wspomniała też, że "jak nina doda pracę to minuta i jest już 18 głosów". No spoko...tylko że to wcale nie tak. Nie myślcie, że po minucie ja już mam tyle głosów. Muszę prawie zawsze czekać tak z 10 min aż się pojawi więcej ocen...[a te 18-24 to przez jakieś kilka minut zdobywam...]

Ludu, ogar. Ja nie jestem aż tak cudowna, żeby ludzie aż czekali czy coś dodam żeby to ocenić. Poza tym, popatrzcie też trochę na siebie...

Nie twierdzę, że nie umiecie rysować [bo każdy umie rysować, tylko inni lepiej, inni gorzej, a inni tworzą cuda nie z tej ziemi...bo co to za sztuka złapać kredkę do ręki...liczy się, to, co nią zrobisz...]. Wiele z was podziwiam i sama chętnie bym się podpisała pod niektórymi waszymi pracami [to komplement jak coś].
Ale...może jeśli już się do kogoś porównujecie, to znajdźcie osobę waszego formatu?
Ja was nie chcę obrazić czy coś. Nie, nie taki mam cel. Chcę wam tylko nieco uświadomić, jak to [nie tylko dla mnie] dziwnie wygląda, gdy ktoś, czyje prace [to może zaboleć] ocenia jakieś 10 osób, porównuje się z osobą z oceniającymi w liczbie dwadzieścia parę ;-;

Nie dość, ze zostaniesz wzięta za osobę [nie wiem jak to lepiej ująć] trochę zbyt narcystyczną, to lud cię zwyczajnie wyśmieje.

Nie twierdzę, że nie możecie się do mnie porównywać [ani do innych, bo tylko o sobie ja nie piszę]. Nie twierdzę też, że nie ma mnie do kogo porównać [spoko, jest do kogo].


Po prostu...porównywanie się do innych będzie wam szkodzić. wiem to z własnego doświadczenia. Będziecie tylko się dołować, że "ona jest lepsza", czy "ja tak nie umiem"...
[No, ale może to wam wyjść na dobre, jeśli was to zmotywuje do stawania się coraz lepszymi]

Nie zapominajmy też, jak działa ta strona. Ona ma na celu wyłonić najlepszych. Jeśli [bez obrazy] będziemy wszystkie prace [nie mówię o użytkownikach, bo wam się równość należy] traktować równo, to ocenianie nie będzie miało sensu. Wszelkie rankingi tak samo.
Pamiętam cytat chyba z jakiegoś filmu Disney'a...[ale nie jestem w stanie powiedzieć jakiego]
"Jeśli wszyscy są najlepsi, to nikt nie jest"  
I pamiętajcie o tym. Jeśli będziecie żądać traktowania was jak autorytetów na stronce...to ona się rozpadnie. I będzie tak samo jak z protestem. Co wam to da, że będziecie mieć tyle ocen/głosów co np. dajmy na to ja?
Nic a nic.
No, ewentualnie...
  • ludzie was przestaną traktować serio [jakaś małolata ma się za nie wiadomo kogo]
  • zyskacie fałszywe poczucie "to JA jestem najlepsza" [co prowadzi do narcyzmu]
  • zaczną się nowe protesty [chcemy sprawiedliwości w ocenianiu!]
  • stronka zacznie się powoli rozpadać [tylko że w tym wypadku odchodzić zaczną nie ci trochę gorsi, ale najlepsi, bo nikt nie będzie ich doceniać]
Tego chcecie? Jeśli tak, to ok...[tylko nie liczcie że ja was poprę czy coś]

Ech...rozgadałam się.
Weźcie przejrzyjcie na oczy i zauważcie, że ilość ocen nie świadczy o tym, że mniej was lubimy czy coś, ale...o jakości pracy.

[Uwaga, teraz enemy-making]
No popatrzcie na prace np. moje czy ***********, i porównajcie je z pracami kogoś niekoniecznie młodszego, ale mniej utalentowanego. Czy to będzie fair? Nie.
Ale nie łamcie się. Jeśli widzicie, że ktoś ma więcej ocen od was, to przyjrzyjcie się jego pracom i spróbujcie zobaczyć, co on robi inaczej. [TYLKO NIE KOPIOWAĆ!]


Ech...chyba skończyłam. Napiszcie, co wy o tym sądzicie, czy spotkaliście się kiedyś z czymś takim....



4 komentarze:

  1. Wiem co to za osoba i wiem jaka denerwująca potęgi być. ;-; Nie raz mnie wkurzyła swoim użalaniem się... 😒 Fajnie że poruszyłaś ten temat. :>
    ~Marcel dobrodziej

    OdpowiedzUsuń
  2. To się wiąże, z żebraniem o głosy i tym hejtowaniem, zazdrością itp. Ah, ludzie dziwni są ... ~~~ Fajnie, że ktoś [Nin, Ciebie mam na myśl] Jednak porusza te tematy, i coś chce z tym zrobić, bo inaczej, jak wspominałaś, ll by się rozpadło. Znasz się na tym, wiesz dużo, postrzegasz rzeczy pozytywne, jak i problemy. Chcesz coś zaradzić. ~~ Tak trzymać! ~~ Caroline Lou

    OdpowiedzUsuń
  3. .....przepraszam , za to , i tamto rzebranie....nie wiedziałam że to coś złego :'(...żałuję tego....już nie będę tak robić..! Jeszcze raz was prepraszam! Czy mi wybaczycie? ~ kitty333

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie że tak...przynajmniej wiesz co źle robisz, i mam nadzieję że czegoś się nauczyłaś [wiem, morał jak z bajki jakiejś]

    OdpowiedzUsuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję