16 lipca 2016

Jak korzystać z forum?

Hej
O dzisiejszy post poprosiła mnie +Logana Logana i +Isunna Art., więc postanowiłam, że podejmę się wyzwania i wytłumaczę wam działanie forum [w tym wypadku mojego, link we wcześniejszym poście, chociaż w tym też].


Żeby zacząć, wyjaśnię wam, co to jest forum.
Według Wikipedii, jest to przeniesiona do struktury stron WWW forma grup dyskusyjnych, która służy do wymiany informacji i poglądów między osobami o podobnych zainteresowaniach przy użyciu przeglądarki internetowej.
Fora dyskusyjne są obecnie bardzo popularną formą grup dyskusyjnych w Internecie. Prowadzą je praktycznie wszystkie portale, większość wortali, znaczna liczba ISP. Są one także powszechne na stronach wielu instytucji, czasopism, przedsiębiorstw, uczelni itp. a także spotykane są liczne fora zakładane prywatnie.

Czyli, innymi słowy, strona w necie, gdzie można się ze sobą komunikować i wymieniać poglądy na różne tematy. Łączy osoby o podobnych zainteresowaniach...


Tak póki co moje forum wygląda, szukam mu ładnego designu...ten jest spoko, jeśli chcecie to napiszcie, czy wam się podoba.
Wchodzimy na stronę chrysiridiariphearia.fora.pl. Wyświetli wam się to, co na screenie [ten 'x' ignorujcie]. Jeśli posiadacie konto, kliknijcie na zaloguj, jeśli nie, na rejestracja [z rejestracji nie dałam wam screena, bo chyba sobie z nią poradzicie]


Oto, jak prezentuje się okienko logowania...po wpisaniu nazwy użytkownika oraz hasła, należy kliknąć zaloguj. Co do rejestracji: żeby wasze konto było aktywne, należy sprawdzić, czy na email, na który zakładacie konto, nie przyszła wam wiadomość z infem o udanym zarejestrowaniu użytkownika. Jeśli tak, należy kliknąć na link w wiadomości, jeśli nie, czekać, aż email dojdzie


Zalogować się możecie także z dołu strony. Tutaj widzicie także legendę oznaczeń ~ pomarańczowa kropka oznacza, że w danym temacie pojawiły się nowe posty, szara, że nowych postów brak, a przekreślona, że temat/forum zostało zablokowane.
W 'Kto jest na Forum' widzimy dane statystyczne typu ile wszystkich postów się pojawiło, ilu jest użytkowników, oraz kto jest na forum. Te kolorowe napisy to 'Rangi specjalne', ale o nich później


Po zalogowaniu widzimy, w których tematach pojawiły się nowe wpisy, i po przeczytaniu wszystkich pomarańczowe kropki znikają


Jak odpowiadać na post? [no, Log*ś, to cię bardzo ciekawiło]
Wchodzimy do tematu, na który chcemy odpowiedzieć, i zjeżdżamy na sam dół ostatniej strony [jeśli jest więcej stron], gdzie mamy do wyboru opcję 'Szybka odpowiedź', której możecie użyć, ale ma po prostu mniej opcji, oraz pod ostatnim wpisem w temacie 'Odpowiedz'


Po kliknięciu na 'Odpowiedz' strona przenosi nas do takiego okienka. Pola 'Temat' nie trzeba wypełniać, chyba że chcecie, ja wam nie nakazuję tego robić. W treści wiadomości wpisujemy naszą odpowiedź na post, możemy też dodać kolor tekstowi wiadomości, rozmiar tekstu, oraz wcześniej zacytować czyjąś wypowiedź [każda odpowiedź ma opcję 'cytuj']


Można dodać też emotikony [a ja, jako admin, mogę je tworzyć i importować ( ͡° ͜ʖ ͡° ) zamierzam wam lenny'ego albo stworzyć albo zaimportować, więc miejcie się na baczności], a okienko z nimi rozsuwać na boki [bo wyświetla się malutkie]

Teraz wcześniej wspomniane rangi...

Na forum ll macie do zdobycia rangi typu 'Art Master' czy 'Creative Queen' [szczerze trochę moim, powtarzam, moim zdaniem nie fair jest na podstawie postów na forum określać kreatywność czy zdolności plastyczne innych...ale, to je ll, tego ni ogarnisz xD], a u mnie...[na razie, bo ja czasem wiele rzeczy zmieniam]
  • Nowicjusz, czyli osoba bez postów i do 10 postów,
  • Zjawa, od 10 do 20 postów,
  • Dobrze się zapowiadam, od 20 do 60 postów,
  • Nawiedzający, od 60 do 100 postów,
  • Dobry Ziomek, od 100 do 200 postów,
  • Weekendowy gość, od 200 do 300 postów,
  • Write master, parodia 'Art Master', rangi która mi się podoba ale jej nigdy nie osiągnę, od 300 do 600 postów,
  • Stary wyjadacz, od 600 do 1000 postów,
  • ( ͡° ͜ʖ ͡°) oh yeah, od 1000 do 3000 postów,
  • ~Legenda~, od 3000 postów w górę
Pewnie okaże się, że nikt nie zdobędzie 100 wpisów, no ale...

Są też Rangi specjalne, czyli przyznawane przez AdminaCR [mnie]
  • Boss Mafii [tylko AdminCR]
  • Członek Mafii [laski z Mafii z fejsa, które założą tam konto, plus kilka innych osób]
  • memiara, Członek Mafii [ranga tylko dla +Vixenne]
  • Król Piratów [jeszcze nie wiem, komu to dam]


Ech...mam nadzieję, że podobał wam się ten wpis-instrukcja, i że choć kilku osobom pomogłam...

Speedpaint ShellySea

11 komentarzy:

  1. Daj mi pirata :3 Proszę.
    Eh,ja od początku wiedziałamto,ale co tam :)
    ~Choco Monster

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomogłaś, pomogłaś i Log*ś ogarnął działanie 'forum' *-* ,fajne rangi...i speedpaint super :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się pokazuje ze nie ma takiej strony, napisze ktoś w kom adres? Bo może źle wpisalam

    OdpowiedzUsuń
  4. ...[ach sklerozo] zapomniałam podziękować ;-;, więc dzienkujem xD

    OdpowiedzUsuń
  5. wiesz, możesz kliknąć na chrysiridiariphearia.fora.pl w poście, to jest link, powinien działać

    OdpowiedzUsuń
  6. słowo 'chrysiridiariphearia.fora.pl' jest linkiem, przecież nie będę wam walić jak idiotka słowa 'LINK' czy 'KLIK' ;-;

    OdpowiedzUsuń
  7. wiesz, wejdź na chrysi, i skasuj 'blogspot.com' a dopisz 'fora.pl', powinno wejść

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale ja właśnie nie widzę tego, taka ślepa jestem. A gdy wpisuje chrysiridiariphearia.fora.pl to jest napis że nie ma takiego forum

    OdpowiedzUsuń
  9. A najbardziej przykuwa uwagę gif z Avatara (:. Nawet pamiętam ten moment :* ~Chomiczki.art

    OdpowiedzUsuń
  10. bettyś ma konto na forum. oh yea, baby!

    OdpowiedzUsuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję