7 sierpnia 2016

Czym jest kalka?

Ech.
Czuję się dość głupio, pisząc taki post, no ale...wyjaśnię w nim, czym według mnie jest kalka, i może niektórym to w czymś pomoże.

Jeśli ktoś nie wie, jak kalka wygląda, to podam wam parę zdjęć [ja kalki nie mam, więc użyłam czegoś innego]:
[ach, i jakby coś: padła mi myszka z laptopa, i korzystam z touchpada, z którego nie umiem kopiować linków itp., zapisywać obrazów też...wiec posilicie się screenami]

Teraz kilka sposobów, jakie ja znam na kalkowanie czegoś:
[nie pytajcie o napis, wzięłam i napisałam byle co]

Papier śniadaniowy, czyli to, co widzicie powyżej...chyba każdy wie, jak tego użyć do przekalkowania czegoś, nie?
Tak to wygląda, gdy przekalkujemy napis [albo obrazek] na papier śniadaniowy za pomocą cienkopisu [u mnie czarny Stabilo].

 Tutaj czasami trudniejsze, kalkowanie bezpośrednio na kartkę...czemu trudniejsze? Hm, kartka ma to do siebie, że nie jest tak przezroczysta i cienka jak papier śniadaniowy...
Gotowa kalka [nie, nie starałam się ;-;]

Kalkować można także przez komputer ;-; [touchpad sprawia, że nawet najprostszej rzeczy nie umiem zrobić ;-;]

No, oczywiście przez samą kalkę też...ale jej nie posiadam ;-;

Nie wiem, czy ktokolwiek mnie zrozumiał...

Oto screen z pytaniem o 'nasze przemyślenia' i 'dyskusję' [ech, cokolwiek to jest, nie wszędzie należy ąędziować]...
Hm. Mogę się mylić, wiem, ale jeśli te 'przemyślenia' to posty takie, jak ten, o którym pisałam wczoraj, i są w jakiś sposób kopią mnie, to...no sorry, ale pożałujecie.

Taką odpowiedź ja i Cat otrzymałyśmy...ech, Akacja jest na jakimś wyjeździe, odcięło jej neta czy po prostu nie chce z nami gadać?
Jeśli ktoś ciekaw, to ja przeważnie nie robię jakiegoś szkica, a jeśli robię, to...mało mnie obchodzi, czym go zrobię ;-;
Ech, a ja nie kocham moich Polychromosów? Szczerze to nie, za często się mi łamią ;-;

Ech, możecie dzisiejszy post olać, i nawet bym was o to prosiła, za to chciałabym, żeby Akacja jakoś się odniosła albo do posta z wczoraj, albo do czegokolwiek.

Ni mo speeda, Bettysiu.


24 komentarze:

  1. Pamiętam te epickie czasy jak przerysowywałam kucyki MLP na papier śniadaniowy [Czasem na kalkę] ;-;
    Touch pad to taka kuleczka na środku klawiatury? [Pytanie z serii ,,Przedszkolak pyta" ;-;]
    Komentarz Moshi jest zabawny...serio.Ja też lubię kredki i co z tego?Po co mi 80 opakowań kredek ,których nie umiem obsłużyć?I już Ci uwierzę,że akacja robi szkic,bo jakoś tego nie widać.I nie,nie jest lepiej,żeby miała tyle tego,bo nie przyzwyczai się do jednej rzeczy a już kupi drugą.
    Ja też kocham moje Mondeluzki.Mondusie też zbyt szybko lecą ;-; lekko pomaziam i już żegnam się z połową kredki ;-;
    Jak chcesz to nie dodawaj tego koma,tylko już zaczęłam go pisać i potem zauważyłam,żeby go olać ;-;
    ~Ty tam wiesz kto *lenny*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Touchpad to taki prostokąt, przyjamniej u mnie, ale ta kulka chyba też...

      Usuń
  2. Kiedy post o który Cię prosiłam? ~ magic kitty (teraz tak się podpisuję! Ps. Kitty333 = magic kitty)

    OdpowiedzUsuń
  3. ąędziować? A tak w temacie kredek, to mam Mondeluzy od maja (bardzo je kocham!) i jeszcze żadna mi się nie złamała. ~Chomik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam jakoś to dobrze ująć, ale...trza było stworzyć nowe słowo ;-;
      Lel, to chyba wybieram złe opakowania, że się łamią...ale o łamaniu, to i tak Polychromosy wiedzą najwięcej ;-;

      Usuń
    2. No to tak. Jeśli chodzi o kalkę, to zgadzam się tutaj z Tobą, a nie z Akacją. A co do mojego komentarza, to może i jest śmieszny, ale to raczej mój problem. To, że napisałam, że Akacja ma tyle kredek ile chce i może to dla niej lepiej, a może gorzej jakoś mnie nie śmieszy. Ma tyle kredek ile chce. To jej sprawa ile za nie zapłaci, czy będzie miała jedne kredki za 300 zł, czy więcej za mniej xD. Lenny, ja także lubię kredki i mi wystarczyłyby te Mondeluzy które mam i w najbliższym czasie nowych nie zamierzam kupować, gdyż nie umiem się posługiwać Polycolorami. Na miejscu Akacji też nie kupowałabym nowych kredek, bo ona do mnie, do Lublina przywiozła mniej niż 1/3 swoich kredek, a było ich więcej od moich. Co do szkicu, jak nie chcesz, to nie wierz. Ja nie szkicuję, a Akacja właśnie tak, ale mamy jeszcze 12 lat i nie można się od nas domagać nie wiadomo czego. Ja jak dużo osób na LL w moim wieku pewnie robimy za duże oczy, za mały nos i za krótką szyję. Ja myślę, że nie jestem Twoją kopią. "Nasze przemyślenia i dyskusję" pisała już dość dawno temu (jakieś 3-4 miesiące temu) Akacja i przykro mi czytać, taki post, gdzie pokazany jest mój komentarz, jako coś do wyśmiania i słowa "no sorry, ale pożałujecie". No, chciałaś moje zdanie :) Szczerze boję się odpowiedzi :/
      Pozdrawiam,
      Moshi

      Usuń
    3. [teraz nie kminie, czemu 1. odpowiadasz ty, nie Akacja {no dobra, podróż itp.}, 2. odpowiadasz pod tym postem, 3. odpowiadasz na ten komentarz]

      Doskonale wiem, ile macie lat, ale chodzi mi o to, że chyba o tym czasami zapominacie. Ja jestem w pełni świadoma, że mam 15 lat, i często się mylę, ale wy prowadzicie bloga tak, jakbyście były nie wiem jak doświadczone [a przynajmniej ma takie wrażenie...], a muszę was zmartwić, jesteście tak samo niedoświadczone jak np. ja ;-;

      Usuń
  4. Pod screenem z pytaniem o 'nasze przemyślenia' i 'dyskusje' w nawiasie jest słowo "ąędziować" nie wiem czy to ma tak być, czy zrobiłaś błąd ;-;

    Akacja schowała głowę w piasek ;^; Ehhh nie każdy jest tak odważny jak ja :P #SkromnośćbyMarta
    Jam tam nie rozróżniam tych wszystkich kredek ;-; Zawsze odkąd pamiętam miałam najtańsze kredki jakie były :P I jak dostaje jakieś nowe drogie kredki to boje się ich dotknąć (;P) i leżą przez długi okres czasu dopóki, mi się te stare nie skończą xD Wiem to dziwne ale zostałam tak wychowana. I jak słyszę, że ktoś ma tyle kredek i innych dupereli, a nawet nie umie ich używać to aż mnie skręca :/ Dobra koniec tej powagi xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma być...śmieszne to słowo nawet xD chodziło o to 'zawszę', po prostu nie wszędzie daje się te 'ą', 'ę'...
      Akurat odpisała [w końcu], chociaż...szkoda gadać ;-;

      Usuń
  5. Luudu
    Tu kredki, tu kalka, tu komentarze
    Vix w spokoju w minkrofta grać ni może :v
    Ja tam kredek mam ponad 300 sztuk (tak, liczyłam ;-;), może to dużo, może ni, ale ja nie narzekam.
    A co do nauki rysunku jedną linią kredek zanim się kupi inne, bardziej profesjonalne to zgadzam się w 100 procentach.
    Profesjonalne kredki dla ludzi którzy niedawno malowali kredkami typu KiN, a kupują nagle kredki za 700 złotych, to rzut na głęboką wodę.
    Dlatego lepiej mieć ten jeden zestaw chociażby Mondeluzów i opanować rysunek nimi do perfekcji, niż od razu rzucać się na kredki dla najbardziej zaawansowanych rysowników.
    Z mojej strony to tyle :p
    ~Vixu Vixu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lel, ja nawet nie wiem, czy mam 300...
      Można mieć jakieś lepsze kredki, np. posiadać kilka pudełek szkolnych i jedno czy dwa takich porządnych, do nauki, ale nie przesadzajmy, ja bym w życiu chyba nie zużyła tylu kredek, co niektórzy mają...

      Usuń
  6. Czytam teraz wszystkie posty na raz bo byłam na wakacjach bez netu i super ciekawe jak zawsze mad MarysART

    OdpowiedzUsuń
  7. Mad mogła byś zrobić post na temat spamerek na ll

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś coś o tym wspominałam, ale pewnie przy jakimś poście o ll [a pewnie jakiś się niedługo pojawi ;-;] jeszcze raz o tym wspomnę...
      Chcesz, to napisz mi w komentarzu [najlepiej w odpowiedzi na ten], o co dokładniej chodzi, byłoby mi miło, jakbyś mi troszkę pomogła/pomógł, precyzując, o co Ci chodzi...

      Usuń
  8. Ech... spam jak nie jest bez sensu to nic złego. I może się podpiszesz? ~magic kitty

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę że Nin jest na chrysi bo mój kom został bardzo szybko opublikowany *lenny* ~ magic kitty (ech , na tablecie chyba nie da się odpowiadać)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem na chrysi dość często, poza tym mam powiadomienia o komentarzach, taki lajf ;-;

      Usuń
  10. Jak już tu jestem - kto wie czemu nie mogę odpowiadać/jak się odpowieda na tablecie? ~ magic kitty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem ;-; ja szczerze mało ogarniam tablet, bo żadnego nie mialam

      Usuń
  11. Odpowiada* ~ znowu wiesz kto

    OdpowiedzUsuń
  12. [przeżyję ;-;] ja to mam jakieś wodne kredki, których używam raz na ruski rok ;-; za to kocham moje ozyryski i Iconki *U* [Lyra Osiris; ICON] / teraz w wakacje to mnie jakoś dziwnie na akwarele wzięło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, czekam na moje wideo z akfalelkami od Bettysia ^^

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję