6 sierpnia 2016

Falbanki

Hejo~~ [nie pytajcie, czemu to tak napisałam...]
Nie, to nie jest jakiś tutorial, SR czy inne coś...znaczy, pokażę wam kilka prac i dam ogólne wskazówki co do robienia falbanek, zagięć...


Tak, to jest moja opinia, moje rady, nie musicie ich słuchać, nie są jedynymi słusznymi...

Falbanki, chyba każdy wie jak wyglądają. Pozaginany materiał...jak to narysować? Ech, zależy, co chcecie osiągnąć, jak duże falbanki [#MasłoMaślaneForeva] mają być, jak długie...co do długości, od razu mogę dodać od siebie, że jeśli tkanina, którą rysujecie, jest długa, a wy zrobicie falbanki jakoś tak [macie poniżej], to o ile tkanina nie jest rozkloszowana [czyli jeśli jest prosta], albo nie poszerza się od momentu pojawienia się falbanek, to wygląda bardzo nieestetycznie [jak na mój gust].
[sorry, nie chce mi się tego na kartce pokazywać]
Tutaj, na załączonym screenie, macie pokazane, że takie rysowanie falbanek może być ładne, ale jeśli suknia [czy coś innego] nie jest taka przylegająca do ciała, lub ma zaznaczone, że poszerza się tam, gdzie się falbanki zaczynają [nie umiem wam tego jakoś pokazać ;-;]
  Jeśli chcecie dodać je jednak do stroju, gdzie przylega on do ciała, proponowałabym rysowanie ich tak, jakby były 'doszyte'. Nie umiem tego lepiej wytłumaczyć, po prostu...ten rysunek powinien wam jakoś pomóc ;-;
Ogólnie, dużo łatwiej jest [przynajmniej dla mnie] rysować falbanki, które albo spod czegoś wychodzą, albo są właśnie 'doszyte' ...czemu? Bo wtedy nie trzeba się bawić w robienie tych przejść między materiałem normalnym a tym pozaginanym...
Tutaj mniej-więcej pokazałam wam, jak wygląda materiał, który przechodzi z prostego w pofalowany [wiem, źle to ujęłam], i jak wyglądają wychodzące spod niego warstwy falbanek.
Jeśli nie umiecie zrobić tego 'przejścia', a już koniecznie musicie je mieć, sugerowałabym zrobić coś takiego, jak powyżej: jeśli to nie stanowi problemu, pokolorujcie miejsce przenikania falbanek ciemnym kolorem, pasującym do sukni, a potem niepofalowany materiał zróbcie w tym ciemnym kolorze...[moja suknia miała ciemny kolor, więc mi było łatwiej] pamiętajcie też, żeby nieco pocieniować to 'przejście', przynajmniej tak, żeby kolor ciemny się rozjaśniał, im niżej jest [czy wyżej...ech, nie umiem tłumaczyć], wtedy wygląda to mniej sztucznie
Co do samych falbanek...ja popełniłam ten błąd, że nagle zamiast rysować pionowo, rysowałam poziomo, dlatego są takie jakby 'fale' na sukience [jak to cat pięknie ujęła 'Ten, czy tylko ja widzę fale na dole sukni? ;-;']
 [macie tu swoje upragnione 'ombre' na tej kiecce...ech, nie widać tego]
[Tutaj już chyba lepiej...jeśli ktoś NADAL nie widzi, to specjalnie zrobiłam wam coś takiego:
za pomocą programu graficznego pobrałam kolor z falbanki na dole i na górze, zrobiłam takie 'kropki' i przejechałam po tym rozmywaczem]
Okej, teraz z innej paki: jakie największe błędy można zrobić, rysując falbanki?
  • FALBANKI OD LINIJKI. Ludu, serio. Co innego, jeśli rysujecie jakąś spódniczkę, która ma wyglądać na wyprasowaną czy plisowaną, ale jeśli zrobicie takie falbanki na czymś, co ma być miękkie, to...ech. Widzieliście kiedyś, żeby na waszej sukience materiał przechodził w falbankę w dokładnie tym samym miejscu? No bo ja nie. 
  • KAŻDE W INNĄ STRONĘ. Hm. To dotyczy zwłaszcza rysowania spódnic, ogólniej ubrań, gdzie falbanki robią się i od góry i od dołu. Tak, wiem, nie zawsze się takie falbanki łączą, ale...aż wam po prostu to pokażę: 
    [no sorry, ale...CO TO JEST?! Nie wiem, może komuś się to podoba, ale mi ani trochę. Poza tym, jak rysujecie jakieś długie zagięcie, to...ono, jeśli jest długie, na pewno się nie skończy tuż przed krawędzią kiecki...ech, a jak skończy, to trzeba je ładnie zakończyć. Serio, kiedy robicie długie zagięcie, to już lepiej wyjdzie, jak dociągniecie to do końca ubrania...i ja nie posiadam ubrań, które mają falbanki nie łączące się ze sobą ;-;]
  • KOŃCZENIE KRÓTKICH, DUŻYCH FALBANEK. Wiem, kiedyś się muszą skończyć...ale jakoś w ubraniach, jeśli falbanka jest duża, to jest też i długa...
Ech, na koniec parę wskazówek z google grafiki [potem mam jeszcze zdjęcia prac]

I prace:
 [jeśli ktoś ciekaw, to w tej pracy wszystko robiłam kredkami FC Polychromos, jedynie włosy Mondeluzami]


Speedpaint [dawno żadnego nie było...] xXIDeathHoundIXx

[YAY, pojawiło się wreszcie]

Pomogło wam to w czymś?

20 komentarzy:

  1. [#MasłoMaślaneForeva] (: ~Chomiczki.art

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm. Co sądzicie o nowym designie?

    [prosiłabym w odpowiedzi na mój kom, skoro da się już odpowiadać, korzystajmy z tego]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładny, chyba najlepszy ze wszystkich, ale jak dla mnie ta prawa strona jest trochę za biała i przydałby się jeszcze jakiś maczek. :D ~Chomiczki.art

      Usuń
    2. PS: Szkoda tylko, że zniknął ten rysunek z góry =^.^= ~Chomiczki.art

      Usuń
    3. Dzięki ^^
      Szukam ciągle jakiegoś obrazka z właśnie makiem po prawej, znalazłam ten co teraz [trochę bardziej czerwony jest], i...chyba, jeśli nie znajdę takiego, jakiego chcę, pójdę sama jakieś zdj zrobić [zależy jak bardzo będzie pasował ten mak]

      Usuń
    4. Zniknął, bo...ech ;-; trochę mi nie pasował, poza tym łatwiej było mi zmienić kolor grafiki w jednym kolorze [znaczy tamten biały baner łatwiej było zrobić szary], niż z obrazkiem...ale może dodam jeszcze jakiś obrazek do tego

      Usuń
    5. Szkoda,że tak szybko zmieniłaś avatar

      Usuń
  3. Wskazówki jak najbardziej są przydatne. Fajne zdjęcia prac ^^ ~~ No, i desing tysz fajny 'v'

    OdpowiedzUsuń
  4. a wiesz co? Twoje rysunki są przecudowne *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę falę w tym sukniu *-* Tak to już jest jak człowiek (albo kot xd) się nie wyśpi...
    Świetne prace, jak zawsze, musisz częściej robić tego typu poradniki. A co do designu (tak to się odmienia? O.o) to supi ^^
    ~ Cat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej ^^
      Pierwszy raz coś takiego zrobiłam xD chciałam, żeby nie wyszło że dam same zdjęcia i powiem coś o nich, te "rady" są żeby było ciekawiej ;-;

      Usuń
  6. Nowy wygląd jest cudowny....~kittty333

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za radę ja mam problem z tym jak ogulnie rysować zgięcia na materiale zawsze wychodzą takie nienaturalne i wygląda to tragicznie xd to słownictwo...MarysART

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ^^
      Wiele razy pisałam, że SR nie prowadzę [wcześniej to robiłam ;-;], ale porady mogę wam dawać~

      Usuń
  8. Dzięki, Mad:D nie umiem rysować falbanek teraz CHYBA będzie lepiej^^ jeszcze raz dzięki ^^ ~Marlen Kisel_art

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ^^ już teraz widzę, że jest lepiej

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję