16 sierpnia 2016

Kraków 2016 [2]

Hej ^^
Dzisiaj druga część nawału zdjęć z Krakowa, a dokładniej ujęcia Muzeum Przyrodniczego Isntytutu Systematyki i Ewolucji Zwierząt PAN +zdjęcia nieba

[Lubię to zdj ^^]
Ok, zdjęć, które wam zapodam, jest około 170, i mi na pewno nie będzie się chciało opisywać każdego z nich, i myślę, że wam by się też nie chciało czytać każdego podpisu [chyba że ktoś jest serio wiernym "fanem" czy czytelnikiem]...
W Muzeum już raz byłam, ale ma tak wiele [jak dla mnie wiele] wystaw, że wyjdzie z tego mam nadzieję ciekawy post...nie mam zdjęć wszystkich eksponatów [może to i lepiej, jeśli ktoś by się tam wybierał]...i uprzedzam, [ci, którzy tam byli, powinni chyba wiedzieć o czym piszę] światło jest tam nie za ostre [no, są żywe zwierzęta gdzieniegdzie, więc nie należy im raczej psuć wzroku], więc sorry za jakieś rozmazania czy coś ciemniejszego.
A teraz...zapraszam do oglądania zdjęć ^^

Szyld Muzeum...mi się bardzo podoba ^^
W takim "hallu" znajdował się chyba pierwszy eksponat, czyli...te wypchane ptaki
[lel, zdj wyszło lepiej niż myślałam]
Mapa...ech, zapomniałam sobie zapisać, co jest zaznaczone ;-;
 Nosorożec ze Staruni [chyba, ale raczej na 90% on/a, bo o innym nie było mowy w tym muzeum...albo coś przegapiłam]
A tutaj ten sam nosorożec, wypchany i pokryty swoją oryginalną skórą
 Usiłowałam zrobić dobre ujęcie tego telewizorka/monitora...poległam ;-;
Jeśli ktoś chce, może sobie poczytać o drogim nosorożcu [to jest ciekawe tak według mnie]
 Szkielet...[sklerozo, why]
 Malowidełko na ścianie muzeum...starałam się złapać na zdjęciu całe i trochę ścian, żeby jakoś rozmiar pokazać...
Organy wewnętrzne nosorożca. Bardzo apetyczne, nie radzę tego przy śniadaniu oglądać [ale co wam zrobię, i tak róbta co chceta byndzie ;-;]
 [nie chciało się wczytać, a miało leźć między organy i malunek] To jest odlew nosorożca ze Staruni ;-;
Czaszka mamuta [ciemno w tych salach było]
 Rybki ^^
 Ta była fajna...a z kolei te z następnych zdjęć strasznie uciekały ;-;
 Jakoś mi się tak skojarzyły z Yin i Yang [pewnie źle zapisałam, ale google {czy tam Yahoo!, czy jaką tam ma tą wyszukiwarkę} tak sugeruje]
Wejście do wystawy poświęconej...zatopionym w bursztynie żyjątkom [np. komarom]
 No, możecie podziwiać wstrętne [sorry, jak ktoś je lubi] komary uwięzione w wosku
 Mapka...
 ...oraz legenda do niej
Spodobały mi się te pąkle [wiem, dziwna jestem]

[rozmazane, why...]
 Żółwik xD
Chyba las deszczowy...o ile się nie mylę, w wodzie pływały jakieś rybki
 Teraz....kryształy, kamienie, ogólniej...Steven Universe w głowie
 ..kawałek mnie w podartych gaciach [nin, jakie to głębokie, serio ;-;]
Kamień świecący przy odpowiednim świetle...[jak się rękę podłożyło do światła, to się pojawiały białe kropki]

 Później gdzieś zapodam wam zdjęcie tego, co było w wnęce za tym [to jest gablotka]


 Te niebieskie kryształy były jak dla mnie najpiękniejsze ^^ a wam się które podobają?


 Bizmut, lel
 Tak jak cukierek wygląda ten żółtawy...




 To jest lapis lazuli, czyli lazuryt [słabo kolor widać ;-;]



Te pastelowe kolorki *^*
 Teraz zaczynają się muszelki ^^
 Tak jak pisze na tabliczce, broń z elementami z masy perłowej

 Te małe takie śliczne ^^
 Portrety...szczerze, nie wiem po co mi ich zdjęcie ;-;

 Te muszelki mi się najbardziej podobały ^^ takie kolorki...

 A tutaj notatnik z okładką z masy perłowej [chyba]
 Jeszcze trochu kamyczków

 Tu chodziło chyba o wykorzystywanie w modzie pereł itp.
 Wielka muszla o.0
 A te też były śliczne ^^







 Ziomek wilk chciał fotę












 Kojarzymy motylka, hm?






 Ach, niebieskie motylki...♥




 Takie jakby porównanie wielkości motyla i mojej reki ;-;
 Zdjęcie specjalnie dla xcvbnqp♥ [może ptasznik, może jakiś inny, nie wiem]










 ...tacka wyłożona skrzydłami motylków ;-;
 Wnęka o której pisałam


Ech. Jestem zmęczona, więc zdjęcia nieba [bo w sumie to to zostało] wam zapodam kiedyś indziej [pewnie jutro, zależy od wielu rzeczy] ;-;

Które zdjęcie się wam najbardziej podoba?

24 komentarze:

  1. Fajne zdjęcia , a te motyle cudne *-* i ptaki także *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nigdy nie byłam w tym muzeum, więc nie wiem jak tam jest. Ale zdjęcia piękne. Ciekawe, czy wśród tych motyli była Chrysiridia Riphearia? ~ Karuś

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszelki były takie śliczne ♥ ^^ ~~ Ej, to pierwsze zdjęcie, to... myślałam że to jakieś ciastko jest xD Potem się okazało że to kamień... Ech, ja to bym wszystko zjadła xD ~~ Super fotki ^^ A tak wgl, to te owady [ brry ;_; ] ... jak by mi taka wielka "mucha" wleciała do pokoju to bym chyba łaziła z siekierą po domu, żeby to ubić. xD ~~

    Caroline Lou

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pewnie też...albo wyleciałabym z pokoju ;-;

      Usuń
  4. Ja tam na jakiś czas mam dosyć zwierząt... Szczególnie takich martwych owadów... I wypchanych zwierząt (Ble ;-;). Ale kamienie i muszelki^^

    OdpowiedzUsuń
  5. A ten "Ziomek Wilk który chciał fotkę" to był żywy? ;P Fajne to muzeum....dokładniej to gdzie było? ~ magic kitty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nope ;-; inaczej bym była albo martwa, albo uszkodzona...
      W Krakowie, a tak dokładniej...chyba najlepiej jak wpiszesz pełną nazwę w google i wyszukasz ;-;

      Usuń
  6. ech...nie lubię wypchanych i martwych zwierząt...czuję się w takich miejscach jak w kostnicy ;-; ale kamyki fajne ^^ i ta wielka muszla...niczym klozetowa xd

    OdpowiedzUsuń
  7. Ninu Marcel ma pytanko.
    ~Marcel Dobrodziej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam do tego stronkę ;-; ale wal tutaj, jeśli musisz...

      Usuń
    2. Walić stronkę. ;-; Jak ty wstawiasz gify do postów..?
      ~Marcel Dobrodziej

      Usuń
    3. Lel, jakie pytanie...normalnie ;-; po prostu wybieram se gif i zapodaje

      Usuń
  8. Zostałaś nominowana do LBA : olaart12.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia...i te motylki takie śliczne ^.^...a tak mi się przykro zrobiło patrząc na tą tackę wyłożoną ich skrzydełkami [one były prawdziwe, czy to mi się tak wydaje?] ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Były prawdziwe, sztuczne by za tanie chyba były [to stara taca raczej]

      Usuń
  10. Nie lubię wypchanych zwierząt, ale serio, te na zdjęciach wyglądały jak prawdziwe! (͡° ͜ʖ ͡°) Z kamieni najbardziej podobały mi się te niebieskie i "pastelowe" (。・ω・。) A ogólnie to niebieskie motylki najlepsze ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Lemur jak król Julian xd ~Chomik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam o tym pisać...sklerozo ;-; ale dzięki za przypomnienie ^^

      Usuń
  12. Świetne zdjęcia. Jak ty to robisz że wychodzą takie piękne....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem ;-; Nie starałam się, nie miałam jak [ciemność, złe światło, ruch...]

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję