26 sierpnia 2016

Sprzęt - co i jak?

Tytuł może mylić, wiem ;-;
Post będzie o...kredkach, pisakach, ogólniej: przyborach [czyli tytułowym "sprzęcie"] do rysowania [głównie w ll, ale do normalnych prac też to raczej można odnieść]. Czyli czym rysować, jakiej jakości, jak...oraz o komentarzach na temat kredek i pytań o nie. Więc, jeśli ktoś ciekaw, zapraszam do czytania ^^

♣ Czy cena ma znaczenie? ♣
Na pewno jakieś ma, no bo chyba nie bez powodu np. Faber-Castell Polychromos kosztują [ok.] 300 zł za 60 sztuk [przynajmniej ja za tyle kupiłam], a takie kledecki z klecikiem za 36 sztuk około 30 zł [no, ja miałam za chyba 28, ale dajmy te okrągłe liczby, poza tym zależy od sklepu ;-;]? 
Nie znaczy to oczywiście, że musicie kupować od razu Polychromosy, Polycolory, Prismacolory czy inne [na "P" wszystkie, lel...] "polecane", "najlepsze", itp. Nie, nie chodzi o to, że są drogie, a wy nie macie kasy [to jest nie jakaś obraza jak coś], czy że "skoro szkolnymi się da to po co są te drogie?", nie. Wiecie, kredki z wyższej [lub najwyższej, ja tam się nie znam za bardzo] półki są świetne, mają cudowne kolory, pigment itp., ale...nimi trzeba umieć rysować [nie twierdzę że ja umiem ;-;]. 
Powtarzam, same Polycolory [czy inne] nie uczynią z nikogo artysty, jeśli wczniej nie umiał nic stworzyć kredkami gorszymi.
To może brzmieć dość drastycznie czy jakoś tak, ale wierzcie mi, jeśli wcześniej nie umieliście ładnie rysować, samo posiadanie najlepszych kredek w niczym wam nie pomoże, a może nawet zaszkodzić w oczach innych [na zasadzie, że ktoś kto rysuje nie za ładnie ma genialne kredki, nie umie ich użyć, i inni, a są tacy, i poniekąd ich rozumiem, zaczynają uważać, że kredki się przy tej osobie zwyczajnie marnują]...
Kredkami gorszymi czy średnimi da się ładnie rysować, wierzcie mi, wiem to. Nie wszystkie są złe, nie wszystkie są dobre do wszystkiego, wiem. Np. kredek Bic nigdy za bardzo nie lubiłam, miały strasznie słaby pigment [albo ja za mało siły], ale i tak to na nich [i LYRA, Bambino] uczyłam się cieniować, kolorować. [teraz trochę żałuję, że nie miałam kledecek z klecikiem]

♣ Najczęstsze pytania o kredki ♣
Na pewno spotkaliście się nie raz, zwłaszcza jak rysujecie wyjątkowo ładnie, z pytaniami typu "jakie kredki??". Teraz trochę o tym, jak odpowiadać na takie właśnie pytania [no według mnie oczywiście].
Jeśli ktoś kulturalnie [czyli nie chamsko, z zachowaniem kultury itp.] pyta was, jakich kredek używacie, to od was zależy, czy odpowiecie, i jak to zrobicie. Mnie jednak denerwują wypowiedzi typu "mam dużo kredek i je mylę", "nie wiem, mam je wymieszane, czasem jedne z KIN, czasem z Bic". Nie wiem szczerze, do czego to ma prowadzić, ale małe info dla osób, które tak właśnie odpowiadają:
♣ ja w pełni rozumiem, że kredki można wymieszać, trzymać w jednym miejscu wszystkie, ale bądźmy realistami, Bic nie są nawet z wyglądu podobne do Bambino, czy FC Eco do np. KIN Progresso, już o tym jak rysują jedne, a jak drugie, nawet nie wspominając
♣ większość firm [jak np. Faber-Castell czy Koh-I-Noor] produkuje wiele rodzai kredek, i nie zawsze trzeba to pisać, wiem, ale jeśli np. używacie FC, to Polychromos? Eco? Albrecht Dürer? Jeśli KIN, to Progresso? Polycolor? Szkolne? Może i nie widać, ale one dzielą się na te rodzaje nie bez powodu, i informacja, jaki to konkretny zestaw może mieć dla pytającego istotne znaczenie
♣ większość kredek ma wytłoczony znak firmy, poza tym różnią się tym, jak rysują, jakie mają kolory, nawet kształt jest czasem inny...więc, nie wiem, z jakiego powodu odpowiadacie tak wymijająco, ale daleko na tym nie zajedziecie ;-;


To chyba wszystko na dzisiaj...co mamy, czwartek? Lel, trafiłam ;-; teraz piątek, ech, nie lubię pisać postów w inny dzień niż ten, w którym je dodaję ;-;
Skoro jest czwartek piątunio, to postaram się jeszcze w tym tygodniu napisać coś o tym, jak blogować [od dłuższego czasu się za to zabieram ;-;], czego nie robić na blogu, oraz przemyśleć ulubieńców oraz jakie ewentualne kategorie wprowadzę.

Ktoś się cieszy? *cykanie świerszczy*

7 komentarzy:

  1. Jej, fajny post ^^ Dużo w tym racji, co napisałaś 'v' ~~

    Caroline Lou ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post. ~ Ashida

    OdpowiedzUsuń
  3. Marcel i Masky mają zaciesz!
    ~Marcel Dobrodziej i Masky serniko zjad

    OdpowiedzUsuń
  4. Flo się cieszy :D
    - Flo

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ♥♥ Marys ART

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry/fajny post---pozdrawia lillak133

    OdpowiedzUsuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję