28 stycznia 2017

Zagłosujesz na mnie?

Hejka~
[na końcu posta wszystko wyjaśnię, i proszę o dokładne przeczytanie wszystkiego]
Jak niektórym wiadomo, ll przeniosło wybory Projektantki Miesiąca z forum na bloga. Samo to mi się podoba, więcej osób głosuje itp. No ALE, jest też druga strona medalu, i nie chodzi mi nawet o samo PM...ktoś się domyśla? Nie? No wiecie, takie zachowanie, gdy wypisujesz do połowy użytkowników, jak to bardzo Ci na czymś zależy, i prosisz żeby na Ciebie zagłosowali...już wiecie, o co mi chodzi?
Tak. O żebractwo.
Wiem, już się trochę na ten temat wypowiedziałam [w tym poście], jednak...bez obrazy, ale wątpię żeby komuś chciało się szukać postów na chrysi, które są odpowiednie do okazji...a szkoda. Co zrobić, widzę że mało kto tak robi. Chodzi też trochę o to, że wtedy wypowiadałam się bardziej o konkursach i pracach, a nie o czymś takim jak wybory [od biedy, można tamten wpis interpretować jako ogólna wypowiedź o żebraniu, ale chyba mało kto tak zrobił] na PM czy coś.

Ach, żebranie o głosy...boli mnie ta kompletna znieczulica niektórych na to, co się dzieje. Przecież zdobywanie ocen/głosów/wyświetleń/komentarzy/jeszcze czegoś tą drogą jest nie fair! Niestety, bardzo dużo osób tego nie widzi...już nie chodzi nawet o tych, którzy żebrają, ale o osoby, które im na to pozwalają. Bo, jakby nie patrzeć, gdy oddajesz głos bo ktoś Cię o to poprosił, pokazujesz mu że metoda pisania do innych by zagłosowali działa.
Skoro działa, to czemu przestać?
Ludzie. Serio. Czy Wy nie widzicie, jakie to jest żałosne? Żebrając, czy też łagodniej, jakby to powiedziały osoby żebrzące, "prosząc o głosy", pokazujesz innym, że kompletnie nie wierzysz w to, że możesz wygrać uczciwie, że Twoja praca nie jest na tyle dobra, by zająć jakieś miejsce, i Ty o tym doskonale wiesz. Przecież, gdybyś naprawdę ładnie coś narysowała [albo napisała/zrobiła, możecie sobie tu podłożyć jakikolwiek przykład], ludzie sami by na Ciebie głosowali. No ale, skoro prosisz ich o to, pokazujesz wszem i wobec, że wiesz że nie masz żadnych szans, ale chcesz podbudować swoje ego i wygrać za wszelką cenę.

Tylko...po co?
Nie wiem czy wiecie, ale są ludzie, którzy jednak mają trochę rozsądku, i nie zniżają się do poziomu żebrania o głosy. Poza tym, gdy ktoś, kto zebrał największą liczbę ocen/głosów/czegoś, i widać że zrobił to nieuczciwie, bo, nie oszukujmy się, byli lepsi, jednak wygra, inni będą niezbyt zadowoleni. Pamiętam jak mnie wiele razy zjechano, bo była lepsza praca [TAK, żebrałam o głosy. Rok temu. Ale się w porę otrząsnęłam, jednak niektórzy nadal mi to wypominają. I dobrze, ponieważ to pokazuje, że jeśli kiedyś żebrałaś, niektórzy nie będą Ci ufać nawet, gdy przestaniesz, co jest kolejnym minusem takiego sposobu zdobywania ocen]. Miłe to nie było ;-;
Poza tym, wczujcie się też w sytuację tych, którzy zdobywają głosy uczciwie. Wyobraźcie sobie, że wygrywa ktoś, kto wiadomo że "sobie pomógł" błaganiem innych o oceny, a Wy ciężko się napracowałyście, i wszystkie głosy zostały zdobyte uczciwie, jednak było ich mniej niż u tamtej osoby. Miło Wam?

Niektórzy wspinają się na wyżyny w nieuczciwym zdobywaniu głosów, potrafią wypisywać innym na pocztę dopóki nie dostaną ocenki [szczerze, załamujące jest to, że wiele takich osób jest przekonanych, że gdy poproszą o ocenę pracy, dostaną 6/6...wiecie, że jeśli prosicie o ocenę, to decyduje o niej osoba, którą prosicie, nie Wy?]...zostaje ręce załamać. 
Zauważcie też, że gdy prosicie o głos, to...jest to prośba. A prośba nie jest tym samym co rozkaz. I każdy ma prawo odmówić.

Oczywiście są tacy, którzy dla świętego spokoju głosują, gdy się ich poprosi, ale też ci, którzy są nowi na stronie i nie wiedzą jak to się odbywa, co wykorzystują żebracy...szkoda gadać.
 Brawa dla Yukou za nie olewanie żebrania o [w tym wypadku] głosy na PM...szkoda, że inni dalej będą ślepo robić to, o co się ich "poprosi", ale co zrobić...

Inni mają czelność prosić o ocenę, argumentując to "bo ja twoje oceniam wienc sie ty na mnie zaguosuj". Sorry, ale skoro dobrowolnie oceniacie czyjeś prace, nie oznacza to, że ta osoba jest zobowiązana się Wam odwdzięczać...nawet nie wiem, skąd takie coś przychodzi ludziom do głowy.

Nie zapominajmy też, że takie rzeczy mają miejsce w blogosferze - tu jeszcze pół biedy, gdy ktoś skomentuje post i na samym końcu poda link do swojego bloga, i nawet czasem jest to o tyle dobre, że w ten sposób możemy odkryć nowe, ciekawe blogi [no nie zawsze, naturalnie]. Jednak komentarz, czy to na blogu, czy pod jakąś pracą, którego zawartość sprowadza się do "piękne, zajrzysz może do mnie? <link>" [albo ogólnie, taki gdzie większość komentarza to zaproszenie do siebie], jest co najmniej niekulturalny.
Weźcie pod uwagę, że osoba, pod której postem/pracą się "reklamujecie", raczej się nad nią napracowała, i wątpię by Wam było miło, gdy ktoś ograniczy się do skomentowania Waszego dzieła "ładne, zajrzyj".
Więc proszę, jeśli jest gdzieś jakiś konkurs/głosowanie, zapoznajcie się z galeriami [tu akurat o PM mówię, ale można to także do innych przypadków odnieść] kandydatek, i zagłosujcie na Waszym zdaniem najlepszą, a nie na tą, która Was poprosiła. 
Są tacy, co oddają ten nieszczęsny głos z myślą, że "a, jeden więcej niczego nie zmieni". No cóż. Jeden może i nie, ale 10 od osób, które tak myślą, już robi różnicę.

Nie wiem, czy dotarłam do kogokolwiek tym wpisem, ale znając moje szczęście dostanę masę hejtu i nie zmienię nic a nic. Przynajmniej z czystym sumieniem mogę napisać, że próbowałam coś zmienić, nie siedziałam bezczynnie, "bo i tak nic nie zmienię". Co Wy zrobicie - nie wiem, może ktoś jednak mnie zrozumie i zmieni swoje lub czyjeś postępowanie. 

A, jak coś: pisząc to byłam [no nadal jestem] dość wkurzona, więc mam nadzieję, że da się zrozumieć przekaz i ogólnie nie jest tak źle...

----------------------------------------------------------------------------------
Coś, co pewnie niektórych ciekawi...no więc: tak, jak napisałam w poprzednim poście [kto czytał oba postscriptum ten wie], postanowiłam wczuć się w rolę osoby, która ma zamiar usunąć bloga. Czy się udało - sądząc po komentarzach, chyba tak. Dziwi mnie jednak, że tyle osób w to uwierzyło, przecież...w tamtym roku coś takiego już było, ale nieważne. Post miał na celu pomóc mi [i może przy okazji Wam] zrozumieć, dlaczego niektóre osoby usuwają konta na social media. Czy pomógł? Mi tak, Wam nie wiem. Na koniec dodam, że wszystko co w poście się pojawiło jest prawdziwe, i tak, to są moje powody by przestać blogować, jednak...nie przestanę póki co tego robić. 
Mój blog ma tak jakby [o czym sama siebie niedawno uświadomiłam] na celu pokazać ludziom, jak widzę świat, co jest według mnie dobre a co złe, i pomóc innym [np. poprzez zmotywowanie ich do działania, nie poddawania się], oraz pokazać im co uważam za dobre a co za złe [jak np. w tym poście]. 
No więc...pozdrawiam wszystkich, którzy mimo tego, że "PS" i "PPS" napisałam szarą czcionką, żebyście to zobaczyli się nabrali, a tych, którzy przeczytali także biały tekst pragnę pochwalić za zwracanie uwagi na szczegóły ^^

PS. Serio myśleliście, że ja bym mogła Was opuścić? 
PPS. Specjalne pozdrowienia dla Vicky10 ^^

25 komentarzy:

  1. Nin,bo wiesz za 40 lat biorę udział w konkursie na najładniejszy ogródek,zagłosujesz?
    A tak serio to żebranie było jest i będzie załosne i kropka.<--Kropka nienawiści dla żebrzących
    Ja sobie mysle ze takie osoby to żule spod lewiatana ,które proszą o 1-6 zł.na ,,dobry cel " i kupują piwko(czyli wygraną).
    I także ten...Ostatnio dostałam wiad w trybie rozkazującym a dokładniej ,,ocenisz mi prace i potem zaprosisz do znaj",i oceniłam,na 1 :p
    (Tak wgl.to nie wiedziałqm czy to w poprzefnim poscie to prawda i nie komentowałam,ale na szczęście nie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, przecież tylko jeden głos niczego nie zmieni xD
      Żałosne, ale mało kto zwraca na to uwagę, bo lepiej "siedzieć cicho i się nie narażać"...eh, już nawet nie wiem, czy gorsze jest żebranie, czy pozwalanie na to.
      Tyyy, pod Biedrą też są żule :< będą smutni jak o nich zapomnimy...heh, i dobrze że na 1 xD
      Tak wgl, jeśli praca jest dobra, to wygra bez żadnych "wspomagaczy" w postaci wyżebranych głosów ;-; no ale...niektórzy zamiast rysować i naprawdę zasłużyć na to miejsce na podium, wolą uciekać się do tanich chwytów, takich jak wypisywanie innym na poczty.
      Hehe, teraz już wiadomo xD

      Usuń
    2. A tak wgl,Nin to straaasznie mi się podobają te nowe zdjęcia z napisami,świetny pomysł :>
      ~Choco

      Usuń
    3. O dziękuję ^^ nie miałam pomysłu na nic innego, więc powstało takie coś, i mi się spodobało ^^
      Wgl, fajnie jest zrobić takie niby-komentarze na jakichś kartkach, wygląda to ciekawej niż sam tekst w poście.

      Usuń
    4. Zgodzę się z Chockełem ^^ te napisy są świetne :D widzę że masz komputer ASUS jak ja xD jaki kolor? Ja czerwony :D a tak serio: Powiem szczerze, żebraki-żule spod biedry są chyba juz lepsze od tych nowych na ll...;-;
      ~Heart

      Usuń
  2. Dobrze prawisz.
    Żebranie o głosy jest samo w sobie chamskie,ale zdążają się też przypadki gdy użytkowniczki/użytkownicy proszą o konkretną ocenę(najczęściej najwyższą)...
    ~Marcel Dobrodziej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez sensu ;-; chociaż widziałam jak ktoś prosił o 3 xD i dostał odpowiedź w stylu "a jeśli Twoja praca będzie zasługiwać na 4 też mam dać Ci 3?"...ach, te czasy :')

      Usuń
  3. dotego to trochę nie tego bo można zagłosować z jednej przeglądarki i z drugiej a nawet z innego urządzenia czyli daje nam to już 4,5,6 głosów na kogoś wiec troszkę nie fair, moim zdaniem lilla lou powinno przenieść głosowanie albo tą ankiete na stronę lilla lou (nie na żadne forum) tylko na stronę i tam normalnie się logując możnabybyło oddać głos, :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, głosowanie na stronce to dobry pomysł.
      Eh, w sumie racja, każdy może z jednej czy drugiej przeglądarki lub urządzenia, co jest nie fair...jednak i tak pół biedy, gorzej z żebraniem ;-;

      Usuń
    2. Jupiii! Zróbmy akcję #głosujemy_na_stronie xD
      ~Heart

      Usuń
  4. Do mnie też tak napisali. Ja rzadko głosuję, a jak już to SAMA wybieram osobę przeglądając jej galerię.

    AnkaArtStudio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz ;-; eh...szkoda, że mało osób tak robi. Większość chyba nawet nie jest pewna, na kogo głosuje, albo wybiera osobę dla nich miłą [halo, przecież mamy wybierać najlepszą, a nie najmilszą ;-;]...

      Usuń
  5. Ja nie rozumiem tego że ludzie tylko piszą "wow jak włócznie 6/6" "ładnie 6/6" a najgorsze to komy typu "nie dokolorowane ale i tak 6/6" wydaje mi się to baaardzo nie szczere. Jabkby ludzie bali się wyrażać swoją opinie, kryjąc się pod uśmiechem. A kiedy ktoś zrobi błąd, bo czegoś nie wiedział,to od razu lecą hejty. Czy wy też tego nie rozumiecie? Co do posta oczywiście się zgadzam
    A.G.D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ;-; ludzie, jak coś Wam się nie podoba, to nie robicie żadnej krzywdy jak dacie 5 czy 4 zamiast 6...bo takim sposobem, widząc że dostają prawie same 6/6, człowiek utwierdza się w często błędnym przekonaniu, że świetnie rysuje, a gdy przyjdzie ktoś, kto oceni uczciwie i doda parę rad w komentarzu, następuje wielki foch i obraza majestatu lub płacz...
      No, hejty są zawsze, chyba że nie wiem kim się jest ;-;

      Usuń
  6. Dla mnie to Żałosne (tak wiem, ale człowiek się zmienia). Jakimś cudem nasza pani martula miała wczoraj rano 20 głosów a teraz 40 i komentarze pod postem o PM mnie rozbrajają ;-; 'Głosuje na MartulaArt bo ślicznie rysuje' hmm.. Radzę zauważyć, jej wiek j porównać z pracami chisany :')
    Pzdr ~ Dream którą to wszystko wkurza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne jest też to, że jak tylko ktoś ją wyprzedzi choćby o jeden głosik, zaraz dostaje kolejne, a sorry, ale normalne to nie jest. Jednak istnieje coś okropnego, czyli ogólne przyzwolenie na takie rzeczy i ignorancja.
      Przecież samo ll napisało pod koniec posta o PM:
      "Podejmuj przemyślane decyzje. Przy swojej ocenie weź pod uwagę jakie postępy robią zgłoszone projektantki, czy są aktywne na stronie, co świadczy o ich zaangażowaniu i wytrwałości oraz jak dużo projektów tworzą."
      Czyli decyzję mamy przemyśleć, i wziąć pod uwagę nie to czy są miłe dla tej czy tej, czy się przyjaźnią z tymi czy tymi, ale, ludzie, tu oceniamy prace a nie ludzi, którzy je tworzą ;-;
      Okej, nawet jak ktoś taki wygra, to niech nie będzie zaskoczony, jak komentarze "gratulacje, zasłużyłaś!" się zwyczajnie nie pojawią.

      Usuń
  7. Nuech zgaduje napisalas ten post ogolnie dla tych co zebraja ale nie zebram. Tylko do z dwoch osob naposalam czy by na mnie zaglosowaly a wy robicie afere. Nie chce rezygnowac z lilla lou ale widze ze jak tak meczycie czlowieka to musze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba zgadywać, żeby wiedzieć, do kogo to jest pisane ;-;
      Dwóch osób. Hm. Z dwóch się zrobi 3, z trzech 4 itd...pisałaś też, że poprosiłaś przyjaciół o głosy ~ cóż, to też żebranie, i to od osób nie mających pojęcia o co chodzi i na czym to polega. Nie "robię afery", tylko wyrażam swoje zdanie o tym wszystkim, i nie "męczę człowieka", tylko chcę zrobić coś dobrego dla świata, a to, moja droga, jest dość duża różnica.
      Fajnie, wszyscy się usuńmy, niech na ll zostaną tylko admini ;-;
      Poza tym, tak trudno się podpisać pod komentarzem? Bo tak to muszę się domyślać, że to Ty...

      Usuń
  8. Pewnie to Betty lou... Tak anonime to też jest zebranie, to jest naprawdę straszne, czu dream, chisana pytają się o głosy? No chyba nie, ehh, jakie to ll teraz wydaje się hamskie…
    A.G.D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, i to tym bardziej nie fair, ponieważ chodzi o osoby, które nie wiedzą zbytnio jak to się odbywa i o co chodzi...eh, powtarzam, jak coś jest dobre to zostanie docenione prędzej czy później. Jeszcze coś - czy jak podrośniecie i zaczniecie rysować lepiej niż teraz, nie będzie Wam za siebie wstyd?
      Chamskie i pełne korupcji czy jak to się tam nazywa ;-;

      Usuń
    2. Nie to nie betty, tylko.. (po literówkach wiem, że to ty Martula:')

      ~Dream

      Usuń
    3. Dobre rozumowanie pierogu ;-; chyba tak ;-;
      ~heart

      Usuń
    4. To możliwe

      AnkaArtStudio

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję