7 maja 2017

Rasizm?

No elo ~ 
Dzisiaj będzie... bardziej "pogadankowo", znowu o ll [dawno nic nie było, a poza tym czuję, że ktoś powinien się o tym wypowiedzieć ;-; i to z nieco innego punktu widzenia...]. Post będzie dotyczył spostrzeżeń paru użytkowników ll na temat wyglądu prac wstawianych na portal... więc, jeśli ktoś jest ciekawy, co mi z tego wyjdzie, zapraszam.
[drzwi do mojego pokoju zawsze spoko, co nie?]

Na początku zaznaczam rzecz [przynajmniej dla mnie] oczywistą, czyli w tym poście wyrażam swoją opinię na dany temat, postaram się jak mogę nikogo nie urazić, z moim zdaniem zgadzać się nie musicie w ani jednym procencie, ale jeśli postanowicie wyrazić to w komentarzu, prosiłabym o jakieś logiczne argumenty potwierdzające Wasz pogląd, oraz zachowanie kultury, oczywiście sama też będę starać się wypowiadać kulturalnie itp.
[w przerywnikach będę dodawać stare zdjęcia swoich prac, a raczej pracy, która jest wzorowana na moim zdjęciu, i którą miałam Wam zaprezentować już dawno temu, ale chyba do tego posta nawet pasuje, żeby nudno nie było ofc]
Ok, więc zaczynam[y].
Nie wiem już od jak dawna, ale w tym roku jakoś częściej można zaobserwować, że ktoś wstawia pracę z osobą o ciemnym kolorze skóry, i często taka osoba dorzuca w opisie coś w stylu "zauważyliście, że mało jest takich prac na ll?". Niektórzy nawet tworzą do tego jakieś akcje, #stoprasizm itp., ale... zastanówmy się trochę dłużej.
Owszem, i można to zauważyć chyba od razu, gdy wejdziemy na lillalou.pl, w pracach przeważają osoby o białym/jasnym kolorze skóry. Czy to źle? Niektórym może się to wydawać dziwne, wręcz trochę rasistowskie, że rysujemy głównie osoby o jaśniejszej karnacji, jednak... skąd to się bierze? 
XXI wiek jest jak dla mnie dziwnym stuleciem [no wiem, dopiero się zaczął, ale w najlepszym kierunku raczej nie zmierza według mnie ;-;], pełnym jednocześnie rasizmu i tolerancji, czasami wręcz przesadnej. Z jednej strony to dobrze, że szanujemy osoby o innym kolorze skóry, wierze czy orientacji, płci, ale z drugiej prowadzi to często do czegoś, co ja nazywam odwrotnym rasizmem. Przykład? Czarnoskóra osoba mówiąca, że jest dumna ze swojego koloru skóry, staje się szanowana i podziwiana, ale już człowiek biały, który mówi dumnie o swojej karnacji może uchodzić za rasistę... [ten przykład zaczerpnęłam z jakiegoś mema, może znajdę link]

Podobnie zaczyna to działać na ll - gdzie większość osób rysuje białe postacie. Może zastanówmy się też, dlaczego rysujemy właśnie ludzi z białą karnacją?
Powodów może być wiele, [nie jestem pewna, czy to przez nie powstają takie prace, to są moje domysły itp.] wpływać na to może otoczenie, w którym raczej dominują biali, nieumiejętność rysowania ciemnej skóry czy też przyzwyczajenie. 
Czy jednak tworzenie prac z białymi osobami jest w jakimś stopniu złe?
Moim zdaniem - absolutnie nie. Nie powinniśmy oceniać kogoś tylko przez pryzmat tego, jakie prace tworzy [wgl, samo to pytanie wyżej brzmi jak dla mnie wręcz komicznie ;-;]. Powiedzcie mi, czy to, że tworzę rysunki z osobami o jasnej karnacji, naprawdę od razu czyni ze mnie rasistkę? Czy może to raczej mój koncept, wymyśliłam strój, do którego po prostu pasuje mi osoba z jaśniejszą skórą? Może nie umiem zrobić ciemniejszej, albo taką rysuje mi się przyjemniej, lepiej? Nie wiem, to od razu czyni ze mnie rasistowską maszynę zagłady...?
Może tak, może nie... 
Jak dla mnie, rasistowskie byłoby raczej jakieś podejrzane komentowanie prac, na których ktoś przedstawia ciemnoskórą osobę [ale nie zachęcam do odwrotnego rasizmu, czyli w tym przypadku czczenia pracy tylko dlatego, że ktoś nie popiera rasizmu i się z tym jakoś obnosi, lub po prostu głosowania na pracę tylko dlatego, że jest na niej osoba z czarną skórą, by pokazać, jacy to my jesteśmy tolerancyjni...]. Nie uważacie, że powinniśmy [zwłaszcza w przypadku stronki, na której bardziej liczy się chyba strój, a skóra to tak jakby dodatek...] raczej oceniać wykonanie pracy, trud, jaki ktoś w nią włożył, jej staranność, estetykę, niż toczyć wojny o kolor skóry modelki...?
A, podobna sytuacja była także kiedyś z krótkimi włosami - serio uważacie, że to, że ktoś po prostu ma taki gust jaki ma, i rysuje długie włosy, ma coś wspólnego z rasizmem? 

Właśnie, bo jest też kwestia gustu... 
Nie każdy ma święty obowiązek lubienia wszystkiego. Nie wiem, czemu niektórym jest czasami tak trudno zaakceptować to, że ktoś po prostu może czegoś nie lubić... ale inna sprawa jest z tolerancją. Gust jest wtedy, kiedy coś po prostu nam się nie podoba, ale i tak oceniamy to pod względem wykonania, a nietolerancja następuje, gdy czegoś nie lubimy i tylko przez to uznajemy jakąś pracę za brzydką. Przynajmniej ja to tak rozumiem...
Jest chyba nawet takie zjawisko psychiczne jak "presja tłumu", które można tu zaobserwować, czyli jedni twierdzą, że rysowanie białej skóry jest rasistowskie, więc inni zaczynają tworzyć czarnoskóre osoby, by pokazać że nie są rasistami, bojąc się wstawiać inne projekty, by nie zostać uznanym za rasistów czy coś.

Tak by the way, czy tylko mi się wydaje, że ll zrobiło się ostatnio jakieś takie... nie wiem, chcące zmieniać świat i wgl, próbujące być tolerancyjne czy coś? 

W tym poście to będzie chyba na tyle, wyraziłam swoją opinię na temat tego zjawiska, teraz kolej na Was, w komentarzach.

PS. wiedziałam, że nie uda mi się długo wstawiać postów co dwa dni :')
PPS. całość pracy, jeśli kogoś to interesuje - madcalanchoe.deviantart
PPPS. plz, to dla mnie dość ważne, możecie się rozpisać, byle nie tak, że skomentujecie pracę, którą pokazuję, a nie post...

31 komentarzy:

  1. Całkowicie się z tobą zgadzam. Wg. mnie dobrze narysować ciemną skórę jest bardzo ciężko. A ja jestem przyzwyczajona do rysowania jasnej karnacji więc tak mi po prostu łatwiej. Pozdrawiam ~M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo ;-;
      ~Chomiś

      Usuń
  2. hmm nie do końca się zgadzam, zwłaszcza z tym "odwrotnym rasizmem". nie chcę urządzać rantu w komach i trochę dziwnie mi się na ten temat w ten sposób wypowiadać (sama jestem biała lol), ale jest coś takiego jak 'white privilege' (polecam artykuł na wikipedii). w polsce nie jest to aż tak widoczne, bo jakieś 99% społeczeństwa jest biała, więc w większości przypadków nie ma nawet co do czego porównać, ale np. w usa istnieje dość wyraźna różnica między standardem życia i traktowaniem osób białych i poc, chociaż teoretycznie wszyscy mają takie same prawa. a propos tego odwrotnego rasizmu: jest to trochę toksyczne i szkodliwe dla poc, bo umniejsza realne problemy, z jakimi się zmagają. to tak jak było z women's march - odzew był albo pozytywny i popierający ideę, albo domagano się "marszu mężczyzn", bo skoro był kobiet, to musi być też mężczyzn, bo to "dyskryminacja". moim zdaniem (nie tylko moim w sumie) to nie była dyskryminacja, bo to kobiety ogólnie są tymi dyskryminowanymi. to kobiety trzeba "podnieść", to kobiety trzeba wspierać w takich sytuacjach. mówienie, że powinien być też zorganizowany marsz mężczyzn jest po prostu seksistowskie i odbiera kobietom głos, żeby powiedzieć, że ich traktowanie jest niesprawiedliwe. podobnie jest z pride parades i w ogóle symbolami dumy społeczności lgbtqia+. jeśli istniałyby 'straight pride parades', to jakie znaczenie miałyby te prawdziwe pride parades? to mniejszości trzeba wspierać, bo to one tego wsparcia potrzebują, nawet w xxi wieku niestety. większości zawsze sobie poradzą. oczywiście nie nawołuję tutaj do traktowania mniejszości jak nieporadnych dzieci, chodzi mi o to, żeby je wspierać jak równy z równym (bo tak jest).
    do czego zmierzam: według mnie nie ma czegoś takiego jak "odwrotny rasizm". to, że ktoś jest dumny ze swojego koloru skóry nie jest niczym złym, to nawet bardzo dobrze, bo znaczy to, że osoba akceptuje siebie i takie tam. tylko że to działa jak we wcześniejszych przykładach: jeśli jakaś poc powie, że jest dumna z tego, że jest właśnie poc, to mnie to nie dziwi, że ludzie okazują wsparcie i empowerment. to dobrze, że tak jest, bo kiedy wszędzie jako ideał urody podaje się kogoś białego, kiedy we wszystkich filmach ci inteligentni, piękni, ważni i bogaci są biali, kiedy z każdej strony wysyłane są (zamierzenie lub nie) wiadomości podprogowe, że "białość" to ideał, kiedy znowu mają miejsce takie incydenty jak ten z jordanem edwardsem, to poc siłą rzeczy spychani są na margines. komentarz, że osoba biała jest rasistą, jeśli jest dumna z tego, że jest biała, jest oczywiście błędny i po prostu głupi, ale według mnie każdy powinien mieć jakiś swój moralny kompas i głos z tyłu głowy, który mówi, że może nie powinnam się tak wypowiadać, może w ten sposób umniejszam cudze problemy i zmniejszam słyszalność tych, którzy muszą być słyszani. poza tym negatywny komentarz skierowany w stronę osoby białej nie sprawi, że straci pracę, że nie będzie mogła wychodzić na ulicę bez strachu, że będzie bała się zginąć z rąk policji, która przecież miała ją chronić. a w stronę poc sprawi, bo dołoży kolejną cegiełkę do dzieła rasizmu.
    jeśli chodzi o robienie prac z białymi postaciami - jest to absolutnie nic złego i nikt nie może dyktować komuś, jak ma rysować. wszyscy jesteśmy (a przynajmniej powinniśmy być) wolnymi ludźmi. jednakże miło byłoby zobaczyć od czasu do czasu jakąś poc na projekcie, trochę reprezentacji zawsze jest dobre, a bez tego to taka trochę heteronormatywność na spektrum rasy. tutaj tak jak wcześniej, nic karalnego, ale sami powinniśmy mieć wyczucie.
    ok skończyłam pozdro wik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwałam to odwrotny rasizm, bo nie mogłam znaleźć na to innego słowa, ale dzięki Wiku
      Racja, duma ze swojego koloru skóry to nic złego, jednak czasem dochodzi do tego, że jeśli ktoś biały jest z tego dumny, niektórzy uznają to za rasizm, co jest złe ;-; Każdy jest inny, i jakąś moralność i tolerancję powinniśmy zachować dla wszystkich. Z Women's March się zgadzam, i bez sensu urządzać coś takiego dla strony, która nie jest tą pokrzywdzoną ;-;

      Usuń
  3. Myślę, że biała karnacja wynika z tego, że rysujemy naszą karnację. Trzeba byłby jeszcze sprawdzić jaki zasięg ma ll. Może obejmuje głównie Europę i Amerykę? Nie mam pojęcia i nie wnikam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stąd też to może wynikać, powodów jest naprawdę wiele... ll jest polską stroną, co do zasięgu to pewnie głównie Europa... albo i sama Polska...

      Usuń
  4. Tak, poza tym my jesteśmy przyzwyczajeni do rysowania jasnej skóry, bo rzadko widzimy osobę z ciemną karnacją. ( Idk ,czy dobrze to ujęłam ). I to chyba nic złego, jak człowiek jest dumny że swojej karnacji, no chyba że już popada w pychę (?).

    Pozdro :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki nie zaczynamy się czuć lepsi od innych ze względu na nasz kolor skóry, wszystko powinno być w porządku...
      Pozdro~

      Usuń
  5. Zgadzam się. Ja rysuje białe postacie z przyzwyczajenia i tak jakoś...z otoczenia. W większości spotykamy osoby o jasnej karnacji, więc to chyba nic dziwnego, że na LL przeważają białe postacie.
    (P.S. Ja też mam taką tabliczkę na drzwiach XD )
    Nike Loke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je rysuję, bo... przyjemnie mi się rysuje jasne rzeczy, niezbyt umiem w ciemniejszą skórę, i po prostu większość moich OC, które przedstawiam w ll mają białą lub bardzo bladą skórę, i nie będę na siłę tego zmieniać ;-;
      O, fajnie xd

      Usuń
  6. Bardzo mądry post.Zgadzam się.Najbardziej wkurzające jest dawanie hasztagu ,,#norazism" do pracy z jasnoskórą osobą...;-;
    Choco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak chodzi o tą pracę Alexy [przyzwyczaiłam się do tego nicku...], to osoba którą narysowała wygląda jakby chorowała na bielactwo... a poza tym, gdy bierzemy się za jakąś akcję, zadbajmy o to, by była przemyślana i wcześniej zróbmy choćby mały research w necie ;-;
      A jeśli za wszelką cenę chcemy, by na ll było więcej czarnoskórych modelek, nie lepiej samemu zacząć ich rysować, niż zmuszać do tego innych? [może to nie jest takie typowe zmuszanie, ale to sugeruje, że jeśli nie zrobimy pracy z takim hasztagiem, jesteśmy rasistami...]

      Usuń
  7. Zgadzam się z tobą :D. Często ludzie dyskryminowani, zamiast po prostu żyć normalnie pokazują światu, że oni są taaaacy inni i pozostali muszą to zaakceptować. Chodzi mi po prostu o to, że zamiast żyć normalnie, to ogłaszają całemu światu swoją inność. Tak samo często, kiedy ktoś "inny" zostaje zaatakowany w zupełnie innej sprawie, niż jego kolor skóry, to zrzuca to wszystko na rasizm.
    Pewnie nikt nic nie zrozumie, ale cóż... XD

    Tak przy okazji, skoro już piszę ten komentarz...
    Robiłam wczoraj z przyjaciółką na biologię prezentację o motylach... Oczywiście musiałam "przypadkiem" zadbać o to, żeby jednym z wymienionych motyli Chrysiridia riphearia XD Tak przypadkiem :D
    - FloRainly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ;-; tutaj po prostu nie można przesadzić, ani w jedną ani w drugą stronę, i przede wszystkim pamiętać, że tak samo za białym jak i ciemnym kolorem skóry kryje się osoba, która ma uczucia, i którą może boleć ocenianie jej tylko przez pryzmat koloru skóry...
      A zrozumiałam xd
      Oooo, jak fajnie ^^ możesz mi kiedyś przesłać czy coś na maila [olainina@gmail.com], chętnie się zapoznam, jeśli się da ^^

      Usuń
  8. Jezu, rysować już białej skóry nie wolno, bo się jest rasistą? I wgl, po co te akcje? Rasizm może się przejawiać, wtedy gdy mówimy o kimś z inną karnacją/religią/upodobaniem źle, obrażamy go i wgl... Ale tylko dlatego, że ktoś nie umie rysować skóry w innym odcieniu? Nie przesadzacie trochę? Nin ma rację, nie wolno przesadzać ani w jedną, ani w drugą stronę. Ale wg mnie, to całe sztuczne zamieszanie z "rasizmem" jest bez najmniejszego sensu i przyczyny. Tyle na ten temat. ;-;

    CrL ~~ Pozdro nin <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taa, niedługo będziemy oceniani przez to jakie oczy rysujemy czy który obrys wybieramy... ludu, bez przesady ;-;

      Usuń
  9. Zgodzę się z Tobą, nie wiem co jest w tym złego, a robienie takich akcji jest niepotrzebne. No, bo jeśli rysujemy same jasnoskóre modelki to jest to rasizmem? Tak jak już ktoś napisał rysujemy jasnoskórych, bo większość polaków ma taki odcień skóry i niektórzy mogą odebrać te akcje jako brak poszanowania dla naszego narodu. Dla mnie nie ma różnicy czy ktoś jest ciemno skóry czy jasno, bo to taki sam człowiek i ma takie same prawa no, ale ta akacja też może być trochę rasistowska...

    ~Dream

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tolerancja dotyczy wszystkich, a nie tylko określonych osób ;-; poza tym... to serio jest takie ważne, że ktoś narysował sobie akurat taką skórę? To nie musi być od razu rasizm, może ktoś po prostu zrobił to, bo tak chciał...

      Usuń
  10. Czy powiedziałam, że to, że nikt nie dodaje prac na LL z czarnoskórymi osobami jest rasizmem? Wątpię... Ta akcje kierowałam raczej do osób które nie tolerują innej skóry niż biała więc nie rozumiem afery ;-; ~Happy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "~Very Happy~

      więc już mówię oco chodzi, zauważyłam, że dużo ludzi 'hejtuje' czarnoskórych... Uważa ich za gorzych itp. Więc postanowiłam, że zrobię akcje przeciwko takim osobą i żeby osoby o innej karnacji zrzumiały, że są takie same jak inni (: Jeśli ktoś chce dołączyć do akcji wystarczy, że zrobię pracę z dopiskiem '#NoRasizm'."
      " ~Very Happy~

      I tak, trzeba zrobić osobę czarnoskórą (:"

      Może nie napisałaś tego wprost, ale to tak zabrzmiało - poza tym, sama nazwałaś to rasizmem, tworząc ten hasztag... a cała akcja może i ma inny cel, ale wygląda raczej na "zróbmy prace z czarnymi osobami, a ten kto nie zrobi to rasista" ;-; poza tym... wiesz, że na świecie są nie tylko czarnoskórzy, ale np. ludzie z bielactwem, albinosi, mulaci...? To żeby narysować osobę koniecznie czarnoskórą zalatuje mi właśnie z Twojej strony rasizmem, bo wygląda że "czarni są ok, ale biali i inni be" ;-; na przyszłość radzę takie coś przemyśleć...

      Usuń
  11. Huh, ja lubię czasem zrobić ciemną skórę :) Niektóre wymyślone przeze mnie ubiory pasują bardziej do takich modelek... Ale fakt, nie spodobało mi się, kiedy któraś z użytkowniczek "rozpoczęła akcję" "rysujmy czarnoskóre, bo nikt nie rysuje" (już nie mówiąc o tym, że wcale tak nie jest)... Jakby nierysowanie ciemnej karnacji było karygodne, pff.
    Kam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam chyba tylko kilka razy, niezbyt mi wychodzi... poza tym moje prace przedstawiają przeważnie moje OC, z których większość jest po prostu blada, co poradzić. No właśnie, przecież są osoby, które rysują prace z wieloma karnacjami, i ta akcja zalatuje rasizmem, stawiając w niewygodnej sytuacji tych, którzy rysują jasnoskóre osoby ;-;

      Usuń
  12. Po pierwsze trzeba ustalić, że rasizm nie odnosi się do osób czarnoskórych (czk, jak to były w tym cracku z Miraculum? aha, Afroamerykański, a nie czarny, btw to polecam obejrzeć [cracki z Miraculum]) tyko też do osób innej wiary, osób o innych zainteresowaniach itp. [btw, mieliśmy to na polskim] jak zobaczyłam akcję myślałam że będzie się ona odnosić nie tylko do osób afroamerykańskich, np. indianinie, rude włosy. Nie umiem rysować ciemnej skóry,nigdy jej nie rysowałam, ale postanowiłam spróbować i wyszło całkiem całkiem. Miałam tez problem z dobraniem stroju, jeszcze nw na jakie kolory je pokoloruję...
    Trzeba też zauważyć, że afroamerykaninie nie mają tylko ciemnej skóry, ale też ciemne oczy, obszerne nosy itp.
    Ale się rozpisałam^^
    ~Magick

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, rasizm nie dotyczy jedynie tego jednego rodzaju osób ;-; ja tam Miraculum nie oglądam, ale może te cracki obczaję... ja kiedyś robiłam ciemniejszą skórę, jak dla mnie niezbyt wyszła ;-; według mnie każdy powinien rysować to, co mu się podoba, ale szanować prace innych.

      Usuń
  13. num, faktycznie ll jest ostatnio jakieś przewrażliwione na punkcie poprawności politycznej...ja to chyba nigdy nie próbowałam rysować ludzi innej odmiany niż biała x) moje postacie zwykle mają taką skórę jak ja, czyli żółtoróżową

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie rysowałam postaci z ciemną skórą, ale rasistką nie jestem, po prostu nie przychodzi mi to nigdy do głowy, a nawet jakby przyszło to nie wiem, czy bym umiała;)
    Na LL rysuje się chyba tylko kobiety, więc może to seksizm? A to, że wszystkie są szczupłe? To dyskryminacja grubszych? Bez sensu się wiecznie doszukiwać drugiego dna...

    Rysunek przepiękny i szkoda, że częściej nie pokazujesz swoich prac, bo są bardzo ciekawe i kreatywne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś próbowałam, ale ogólnie nie czuję się dobrze, gdy używam do jakiejkolwiek skóry brązów [moja skóra to mieszanina szarości, różów, fioletów i żółci ;-;], tym trudniej mi zrobić coś takiego ;-;
      Niby miał zostać wydany szkicownik z mężczyznami, ale jakoś nikt się nie spieszy... niektórzy próbują tworzyć facetów, i jakoś to się z krytyką nie spotyka, dziwne ;-; wszystkie są szczupłe pewnie z powodu tego, jak rysownicy [czy kto tam tworzy te szkice] przedstawiają postacie na obrysach... ale to, jak anatomia jest czasami zryta to temat na osobą rozmowę ;-; niektórzy chyba robią grubszych ludzi xd ale jest też sprawa tego, że szkice ll nie mają wgl piersi, co jest... dziwne? Dla mnie tak ;-; i niektóre osoby próbują je jakoś narysować, mniej czy bardziej im to wychodzi... szkoda, że nikt z ll [chodzi o osoby odpowiedzialne za tutoriale w szkicownikach] chyba nie próbował w żadnym tutorialu tego uwzględnić... Ale to przecież stronka dla dzieci, niektóre rzeczy owszem, nie powinny tam mieć miejsca, jednak takie dopatrywanie się drugiego dna absolutnie we wszystkim nigdy nie jest korzystne ;-;

      Nie pokazuję ze sklerozy xd najwięcej wstawiam chyba na instagrama, bo mi najłatwiej, czasem coś dodam na devianta, a na blogu... głupio mi poświęcać cały post na jedną pracę, więc są raczej takim dodatkiem do czegoś. Chyba.

      Usuń
    2. Z tymi piersiami to może dlatego, że te postacie to dzieci, widać to ogólnie po kształtach...a raczej ich braku;)
      Ciekawa jestem jakby wyglądał szkicownik z chłopakami:P

      Twoje prace zwykle są tak ciekawe, że spokojnie mogłabyś im poświęcić nawet jednego posta:) Ale wiadomo, to zależy od ciebie. Ja jestem z tych co wolą oglądać niż czytać, stąd pewnie moje podejście;)

      Usuń
  15. Tacy ludzie to jacyś panikarze! O jejku jasna skóra nie mogę na to patrzeć! Rasizm! ;-; zanim się coś napisze powinno się 3 razy zastanowić. Ciemną skórę ciężko jest narysować ładnie i estetycznie. Pozatym w polce 96% osób jest jasnoskóra. Najgorsze jest to że admini nawed słowa ni pisną! A od tego oni są. Widzą wyraźnie wszyskie prace. Ale jednak oczywiście nie. Bo co może wolą w pracy siedzieć i nic nie robić? Nie mam zamiaru nikogo obrażać, ale t takzwany skandal. Ale wszelkie granice przechodzi fakt że te osoby nie pamiętają o przyzwyczajeniu! Sami żyją wśród białych.... pewnie na kontach takich osób są 3 prace z czarną skóra... Niektórym wrażliwym osobom może to sprawić przykrość, mogą nie wchodzić na ll a nawed usunąć konto. Rasizm rasizm rasizm. Od razu rasizm. A może przyzwyczjenie? Nie. Bo biała skóra to od razu rasizm. Zaraz może powiedzą że jak nie chcę się opalać, chcę być "blada" to też jestem rasiztką? Lub jak ktoś się jasny urodzi to jest rasiztą? Ja nie wieżę w wiele osób na ll. Powinni nie dopuszczać do stronki osób z uszkodzeniem mózgu. No ale... takie dzieci z chorobą mózgu, to i tak są mądrzejsze od osób które tak piszą. W 100% się z tobą zgadzam. Może aż tak się nie rozpisze, bo nawed ty mc tego nie zdołasz przeczytać :3 no to papa!
    Kitty333
    Ps. Ała moja ręka ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam, lel [może nie na raz, ale przeczytałam, a to ważne xd]
      W sumie ja jestem bardzo blada i nie mam zamiaru się opalać, no i to moja sprawa ;-; tak samo jak to, kto jakie postacie rysuje. Wszystko jest dobrze, póki nie zaczniemy obrażać kogoś za to, że jego praca przedstawia osobę o innej karnacji. Dramy są wszędzie ;-;

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję