4 lipca 2017

MP + galaxy [porady?]

Elo ludki ~
Nie no, wróćmy może do zwykłego "hej"...
Dzisiaj postanowiłam [chociaż raczej to nie w moim stylu] zrobić małe podsumowanie tegorocznych mistrzostw [z moimi pracami, jak coś, spokojnie] oraz [jako że tematem finału jest galaxy] postaram się dać Wam jakieś rady co do tego, jak [według mnie] galaxy powinno wyglądać, czego użyć itp.
[tfw chcesz za wszelką cenę wstawić jakieś zdj, nie chce ci się robić nowego, więc dodajesz kalanchoe, bo to jest zawsze spoko rip]
Czym są Mistrzostwa... wiem, że większości czytelnikom nie muszę tego tłumaczyć, ale żeby formalności stało się zadość:
Mistrzostwa Projektowania [MP] to [mniej więcej] coroczny, "prestiżowy" konkurs odbywający się na ll. Różni się od innych konkursów tym, że jest wieloetapowy - każdy z trzech etapów [z wyłączeniem finału] jest jednocześnie konkursem miesiąca, i mogą brać w nim udział wszyscy. Po tych etapach [trwają przeważnie od marca/kwietnia do maja/czerwca] następuje finał, w którym brać udział mogą tylko osoby wytypowane przez jury, które dodały prace na wszystkie trzy etapy [czy też dwa, jak to było w 2016] i znalazły się na liście finalistów. Finał różni się od innych etapów tym, że trwa 10-15 dni, i dodawać prace mogą tam tylko finaliści. Ale, jak to przeważnie na ll jest, nikt z administracji tego nie pilnuje, więc użytkownicy czuwają, zgłaszając prace osób, które nie znalazły się na liście. Po zakończeniu finału przyznawane są po 3 miejsca [I - Mistrzyni/Mistrz Projektowania, II - Wicemistrzyni/Wicemistrz Projektowania, III - Wicemistrzyni/Wicemistrz Projektowania] w trzech kategoriach wiekowych [6-11, 12-13, 14+]. 
I mniej więcej tak to wszystko wygląda.
W tamtym roku udało mi się zdobyć tytuł Mistrzyni Projektowania 2016 w kategorii 14+. W tym nie przeszłam do finału, więc nie mam już na to szans [ale o tym później] ;-;
Ok, zajmijmy się podsumowaniem poszczególnych etapów.

I ETAP - Candy Girl




Konkurs zgapiony od Sweet Girl [nie próbujcie nawet twierdzić inaczej - w całym opisie obu konkursów zmienione zostało jedynie słowo Sweet, i zastąpione słowem Candy. Jeśli ktoś nie wierzy - można sobie porównać opisy obu konkursów - SweetGirl i CandyGirl, a przepraszam, miniaturka jest inna], I etap MP 2017, polegający na narysowaniu słodkiej, cukierkowej laski, czyli czegoś, w czym jestem dość cienka, ale cóż.



Ogólnie praca wyżej jakimś cudem zajęła w tym konkursie trzecie miejsce [umówmy się, że nie będę pisała wszędzie kategorii, ok? Wszystkie prace od początku założenia konta i tak dodaję do 14+]. Nie chcę się zbytnio o niej rozpisywać, ponieważ zrobiłam to już w innym poście [a może by tak nie linkować... chętni poszukają :')]






II ETAP - Italy Style




Italy Style, czyli konkurs, który według mnie powinien nazywać się "Italian Style" [ponieważ Italy Style oznacza bardziej "włochy styl", ale może ll to właśnie miało na myśli...], ale nieważne. Polegał w sumie na zaprojektowaniu czegokolwiek - serio, opis sugerował, że można narysować dosłownie wszystko, i napisać, że Włoszki mogą się w to ubrać. 




W tym konkursie nie zajęłam żadnego miejsca, jednak z prac, które na niego wykonałam jestem dumna. Pierwsza to coś, co przychodzi mi na myśl, kiedy myślę o Italii [a, i uważam że to, iż Polacy mówią na Italię Włochy jest strasznym błędem ;-;]. Szczególnie podoba mi się twarz i czerwona część sukienki. W drugiej pracy dumna jestem z pizzy, flagi, spodni i sweterka.





III ETAP - Miss Universe 



Ze wszystkich etapów tegorocznych mistrzostw [w których brałam udział], ten spodobał mi się najbardziej. Zadanie polegało na zaprojektowaniu stroju dla miss wybranego [nie narzucili nam Polski, co niesamowicie mi się podobało] kraju na pokaz strojów narodowych [czyli części pokazu miss universe, czy też miss world, bo napotykałam w internecie też taki termin, może to to samo, w której kandydatki pokazują się w strojach, które nawiązują do ich kultury, niekoniecznie są tradycyjnymi strojami].



Zdecydowałam się na przedstawienie miss jednych z moich ulubionych państw - Norwegii oraz Islandii. Strój Norweżki jest inspirowany jedynie strojem narodowym Norwegii, jedynie przekształciłam pewne elementy po swojemu. Strój Islandki to połączenie inspiracji strojem narodowym [gorset itp.] i moim ulubionym fiordem - Grundarfjörður. Żadna z moich prac nie zajęła żadnego miejsca [masło maślane], ale i tak jestem z nich dumna.






FINAŁ - Galaxy
Temat finału jest po prostu b o s k i. Niestety, mnie nie ma na liście - postanowiłam jednak mimo to wykonać pracę [i dodałam do kategorii fantasy :')]. Ogólnie jest mi nieco przykro z powodu tego, że nie ma mnie na liście finałowej ;-; pytałam na początku mistrzostw ll, czy tytuł z tamtego roku w jakiś sposób zabrania mi wzięcia udziału, jednak otrzymałam odpowiedź, że nie, więc wzięłam udział. Nie wiem, czy moje prace nie zachwyciły, czy może zrobiłam ich za mało, czy to przez tytuł [em, w tamtym roku na liście znalazła się jedna osoba, która otrzymała już tytuł...], czy może ll znowu coś we mnie się nie spodobało... nie no, ciekawa jestem, i w sumie chętnie bym poznała ten powód. Szkoda mi też Caroline Lou, która miała piękne prace, i też się nie dostała. Ale cóż.
Jak coś - tak, mam w planie więcej galaktycznych prac, ale nie wiem, czy będę miała chęci je wykonać.

Teraz pora na drugą część wpisu, czyli rady. Oczywiście przypominam, że to są moje własne rady, bazuję przy tym na własnych opiniach i doświadczeniach, obserwacjach, więc nie macie obowiązku się mnie słuchać.
Podstawową radą, do której ja zawsze się stosuję jest losowe rozmieszczenie gwiazd. Wystarczy, że wpiszecie w google "galaxy" czy coś a zobaczycie, że na żadnym zdjęciu nie będzie ułożonych równo, od linijki gwiazd. Jeśli się bardziej przyjrzeć, można zobaczyć, że im część galaktyki jest jaśniejsza, tym więcej [ i większych] gwiazd się w tym miejscu znajduje. Ważne jest też to, że przejście między jednym  drugim kolorem w galaktyce nie jest strasznie gwałtowne, a samo przejście nie ma także jednolitego kształtu np. koła, maźnięcia [ale lepsze są już maźnięcia ;-;].
Co polecam do wykonywania galaxy? Przede wszystkim chyba akwarele... plusem przy korzystaniu z nich jest fakt, że rozpływają się w różnych kierunkach, co daje nam losowy efekt. Gwiazdy można robić farbą, żelopisem, kredką... jednak polecałabym robić je na końcu i zacząć od tych w najjaśniejszych miejscach, a później dodawać inne wokół nich.

To będzie chyba na tyle...

PS. jeśli miałabym dodać coś tak bardziej z "życia", to wczoraj zrobiłam sobie helixa [kolczyka w chrząstce ucha]... na początku bolało, nie powiem, ale teraz prawie tego nie czuję, i nie zemdlałam :') 

13 komentarzy:

  1. Piękne masz prace, może ll nie przepuściło cię bo wygrałaś rok temu więc nie chcą cię wybrać w tym więc nie chcieli abyś na marne robiła prace :/ -----> Wiktoriaz1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może... chociaż patrząc na to, że Akacja wygrała w 2015 i dostała się do finału w 2016, to trochę nie ma sensu... ale może się kiedyś dowiem, fajnie by było ;-;

      Usuń
    2. ojey, to rzeczywiście nie ma sensu...

      Usuń
  2. Piękne prace :D
    Ja też się nie dostałam, w sumie słusznie, choć trochę mi przykro z pewnego powodu (nie będę go tu pisać, nie chcę kłótni). Ale, że Ty się nie dostałaś? O.o
    ~Choco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yay ^^
      W sumie trudno żeby komuś, kto się starał i robił po kilka prac na poszczególne etapy nie było przykro ;-; idk Choco, może napiszę [albo ktoś mnie uprzedzi] i się zapytam, czemu... chociaż zawsze jakoś nieprzyjemnie mi się czyta te e-maile od ll ;-;

      Usuń
  3. Dzięki, że napisałaś o co chodzi z tym konkursem (ja z tych, co nie wiedzą:P) ^^
    Śliczne prace narysowałaś, najbardziej podobają mi się Miss Universum Norwegia, oraz Galaxy - jest po prostu cudowna :) Również lubię temat galaxy, ale nigdy nie próbowałam tego malować. Rady są przydatne, na pewno je zapamiętam, kiedy się wreszcie za to wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że opis się przydał ^^
      Norwegię mi się strasznie przyjemnie rysowało, jednak miałam problemy z suknią - ostatecznie zrobiłam ją czarnym brushpenem, żeby nie męczyć się z kredką :') ja galaxy tworzę głównie dla relaksu, przyjemnie mi się je robi :D

      Usuń
  4. [Nie chce mi się włazić na gugla teraz, wybacz] Miałaś super prace, też mi szkoda, że się nie dostałyśmy ;-; Dzięki, że o mnie napomknęłaś. Rady co do galaxy są super, szczególnie ta dotycząca gwiazd, bo nie wszyscy zauważają, że nie są one [gwiazdy] na niebie poukładane [?] od linijki.

    CrL ♥ Pozdro Nin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dobrze Kajuu :<
      Niom, szkoda... ale mamy też następne lata [a w każdym razie Ty masz, ja idk] ;-;
      Thx ♥

      Usuń
  5. Nin a jak nie mam akwareli to co mi polecisz? (Jak zwykle nic nie mam..)
    ~ kituś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kredki, pastele suche [tylko wtedy radzę robić gwiazdki farbką, żelopis raczej nie będzie współpracować], plakatówki rozcieńczone wodą, dużo możliwości jest... ja korzystam z akwareli, bo się tak przyzwyczaiłam.

      Usuń
    2. Dzięki ♥

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję