21 lipca 2017

Opole - Wrocław - Moszna

Ten tytuł tak wiele wyraża... [*] muszę popracować nad nadawaniem nazw postom ;-;
Dzisiaj mam dla Was obiecany wpis z wyjazdu m.in. do Opola i Wrocławia. Trochę głupio to brzmi, ale to jak na razie mój najdłuższy pobyt gdziekolwiek poza domem :') nigdy też nie byłam tak daleko od mojej wsi, więc było to dla mnie spore przeżycie :') mimo tego, że nachodziłam się po wsze czasy, podróż uważam za jak najbardziej udaną. Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami oraz zdjęciami, zapraszam do dalszej części wpisu ^^
[PS. miałam strasznie dużo roboty przy edytowaniu zdjęć oraz tworzeniu tego posta, więc mam nadzieję, że ktoś to doceni...]
Ok, od początku - 15.07.2017 wyjechałam na 4 dni do Opola na wesele, a przy okazji wycieczkę z rodziną. Zatrzymaliśmy się w hotelu Festival [ogólnie polecam, lokowanie produktu :') jedyne, co mnie wkurzało, to mega skrzypiące łóżka ;-;], na przeciwko opolskiego Okrąglaka. Niestety, z samego Opola nie mam zdjęć [chociaż obserwujący mnie na snapchacie mogli nieco zobaczyć], byłam zbyt pochłonięta miastem, żeby cokolwiek fotografować.
Opole wywarło na mnie niesamowite wrażenie, miasto jest po prostu cudowne *-* niezłym szokiem było wyjechanie z gór na tereny nizinne, i zobaczenie tak dużej przestrzeni... miłym zaskoczeniem byli też sympatyczni mieszkańcy [lel, to się zaraz w recenzję miasta zamieni...] i ładna pogoda :')
W Opolu zwiedziłam Muzeum Śląska Opolskiego, wzgórze uniwersyteckie [tak to się nazywało?], amfiteatr... i lidla oraz empik :')
Następnego dnia pojechaliśmy do Wrocławia [jednak Opole podobało mi się dużo bardziej], gdzie było pełno krasnali, dosłownie na każdym kroku można było się na jakiegoś natknąć [z kolei w Opolu wszędzie znajdowały się posągi przedstawiające lamy...]. Zaliczyłam wrocławskie ZOO oraz Afrykarium [gdzie dopiero w środku skojarzyłam, że mam do czynienia z jakimś oceanarium, a nie osobnym zoo :')], rynek oraz Stare Miasto... i niesamowity sklep z czekoladami na ul. Więziennej *-*
Ostatniego dnia, w drodze powrotnej do małopolski udaliśmy się zwiedzić zamek Moszna. Może i nie policzyłam, czy naprawdę ma 99 wież i wieżyczek, ale całość wydawała się jak wyjęta z bajki disney'a.
Niedaleko zamku znajdował się staw, a wokoło chodziły... łabędzie *-* trochę się bałam, że jeśli podejdę za blisko, zaczną mnie atakować lub uciekną, jednak to się nie stało.
Przy zamku rosło pełno lawendy i latały motyle oraz trzmiele. Miło było się im przyglądać i wąchać zapach lawendy :D
Tak z ciekawości - ktoś z Was widzi szkielet w oknie wieży na trzecim zdjęciu? Taki teścik na spostrzegawczość :>
Bardzo spodobała mi się oranżeria przy zamku. W środku znajdował się dość zniszczony posąg oraz mnóstwo roślin i fontanna. W niej oczywiście pieniądze :') ogólnie nie wiem, o co chodzi z tym zwyczajem wrzucania monet do fontann... mimo że sama czasami to robię ;-;

W sumie zbyt dużo do opisywania nie mam... starałam się, by post wyglądał ciekawie i inaczej [stąd te ramki przy zdjęciach], i zeszło mi z tym sporo czasu :') przymierzam się do aktualizacji zakładki z narzędziami, ale raczej zejdzie mi z tym długo... jednak raczej pojawi się jeszcze w lipcu.
Wyszło krótko i zwięźle, heh xd

PPS. co sądzicie o nowym nagłówku chrysi? Chciałam jakoś go urozmaicić :')

5 komentarzy:

  1. Czy jak Ty byłaś we Wrocławiu to wszędzie widziałaś napisy po ukraińsku, czy tylko ja miałam to szczęście? ;-;
    Ten zamek jest taki piękny *.* Ja chce tam mieszkać *.*
    Nagłówek bosski , podoba mi się ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie widziałam... bardziej rzuciły mi się w oczy niemieckie napisy w Opolu oraz mnóstwo obcokrajowców, szczególnie Niemców. Wieeem że jest cudnyyy *-*
      Yay ^^

      Usuń
  2. Jej, ślicznie zmontowałaś i edytowałaś te zdjęcia~!! <3 -----> Wiktoriaz1

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny ten zamek *-* taki fajny klimat...^*^
    Ta czcionka którą podpisałaś zdjęcia jest taka...bardzo zamkowa xD taka klimatyczna ^^ ładnie wszystko (ramka, podpisy) ze sobą gra ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że miałaś fajną wycieczkę z rodziną ^^ A zdjęcia wyszły pięknie ;)

    Mój kochaniutki Boże, ten zamek jest przepiękny *-*
    [kiedyś mój książę na białym koniu zabierze mnie tam i zamieszkamy tam i będziemy żyć długo i szczęśliwie XD 😂]

    ~ Ashi pozdrawia [i chyba wraca do wprawy przy komentowaniu]

    OdpowiedzUsuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję