25 lipca 2017

TOPModel Pocket

Hej ~
Na dzisiaj trochę nostalgii [przynajmniej dla mnie], albowiem [azalisz powiadam Wam...] przygotowałam dla Was recenzję szkicownika [a w zasadzie dwóch] TOPModel Pocket z [o ile się nie mylę] najnowszej generacji H.
[recenzja tego szkicownika na oficjalnym blogu TM: http://blog-top-modelki.blogspot.com/2017/08/szkicownik-w-rozmiarze-xxs-topmodel.html]
To może być nieco dziwne, ponieważ... mimo, że całą swoją "przygodę" z projektowaniem zaczynałam od właśnie TOPModel [inaczej TM, i to przez to mam sentyment do tych szkicowników], nigdy [o ile dobrze pamiętam...] nie zrecenzowałam żadnego szkicownika z tej firmy. Doznałam swego rodzaju szoku, kiedy to do mnie dotarło, ponieważ [uwaga, wspomnienia] na starym blogu robiłam szkoły rysowania w TM, dodawałam nawet informacje o konkursach na stronce [to tak ładnie brzmi, a na serio 12-letnia Nin wklejała na żywca teksty ze stronki ;-;], robiłam konkursy... a nie recenzowałam. Cóż. Mogę spróbować to nadrobić :')
Jak chyba pisałam gdzieś w październiku, mam ponad 20 szkicowników TM, jednak przejrzałam je kilka tygodni temu, bo naszło mnie na narysowanie coś w nich, i znalazłam... jeden szkicownik, który ma puste jakieś 10 kartek. Reszta jest pełna. Wow. Tak teraz sobie myślę, jeśli ktoś z Was byłby zainteresowany jakąś moją historią projektowania, to największy postęp widać w pracach właśnie w TM... wczoraj udało mi się znaleźć chyba nawet pracę z 2011/12 roku :')
Ale przechodząc do recenzji... z powodu braku szkiców [patrz: akapit wyżej] postanowiłam kupić jakiś szkicownik. Będąc w Opolu zawitałam do tamtejszego Smyka i zakupiłam szkicownik TM YouTube [jeśli kogoś interesuje recenzja, to śmiało dajcie mi znać]. Po powrocie do domu zamówiłam szkicowniki Pocket [ponieważ to moja ulubiona, obok podstawowego, kategoria ♥]. Z paczką było pewne zamieszanie... [taaaak, będę Wam o tym ględzić] zamówiłam przesyłkę na Kiddo, jednak szkicowniki, które chciałam już się skończyły, a administracja nie zdążyła zaktualizować strony. Napisali do mnie maila z informacją o zaistniałej sytuacji i dołączyli zdjęcia nowych szkicowników. I tym sposobem dostałam coś z najnowszej generacji [nawet na oficjalnym blogu TM nie widziałam ich recenzji...]
Muszę przestać przynudzać, wiem.
W środku oba szkicowniki są takie same, różnią je jedynie okładki, stąd pokażę zdjęcia tylko jednego. Wymiary obu z nich to ok. 18 cm x 13 cm, czyli nieco mniej niż kartka A5 [jak teraz to porównuję, to ich wymiar to mniej więcej połowa kartki B5, jeśli ktoś się orientuje]. Jest to szkicownik z okładką 3D, i jak większość nowszych szkicowników Pocket różni się od starszych m.in.:
- szerokością [starsze wersje są węższe]
- wyglądem stron [kontury szare zamiast kolorowe, miejsce na podpis oraz datę zamiast imienia modelki]
- okładką [3D, co czyni ją solidniejszą]
- miejscem, gdzie znajdziemy naklejki [tym razem jest to tył okładki]
- rozmieszczeniem obrysów [nie bardzo wiedziałam, jak to ująć, ale chodzi mniej więcej o to, że po grafice z inspiracją nie ma kilku takich samych szkiców, tylko przewijają się bez jakiejś kolejności czy czegoś]






Jak widać po lewo/u góry/u dołu/gdziekolwiek Wam się wyświetli zdjęcie, szkic jest w odróżnieniu od starszej wersji szary [co jak dla mnie jest sporym ułatwieniem, ponieważ łatwiej jest przykryć szarą linię, niż kolorową] i nie ma zarysu włosów [jednych to cieszy, innym to wadzi]. Z boku widzicie też to, o czym wspominałam, czyli miejsce na datę wykonania pracy oraz podpis [albo na tytuł pracy czy cokolwiek tam sobie wpiszecie].
To co jeszcze zauważyłam, to spirala na której trzyma się cały szkicownik jest przezroczysta, a nie kolorowa, oraz jest jakby... węższa? Nie wiem, czy rozumiecie to, co próbuję napisać :')





Naklejki [bo w Pocket akurat są] w obu szkicownikach są takie same i zawierają niektóre elementy przykładowych stylizacji [oraz urocze i bardzo pomysłowe sznurówki ♥]. W przeciwieństwie do ll, przy szkicownikach TM nie spotkałam się z sytuacją, by naklejki były drukowane na białym tle - tutaj każda nalepka jest przezroczysta tam, gdzie ma być, co czyni ich używanie łatwiejszym [chociaż sama nie pamiętam, kiedy ostatnio używałam naklejek z jakiegokolwiek szkicownika...].






Jak pisałam wyżej, naklejki umieszczone są z tyłu szkicownika. Sam sposób umieszczenia ich tam nie różni się od tego w starszych wersjach, tak samo jak w nich arkusz z naklejkami przymocowany jest za pomocą małego kawałeczka dwustronnej taśmy klejącej [oderwać go dosyć łatwo, ale dzięki niemu naklejki same nie wyfruną nam ze szkicownika]. Ogólnie jak widzicie, recenzuję ten z arbuzami, które są mega urocze *-* pod koniec posta zobaczycie jeszcze coś z nimi związanego...






Przykładowe stylizacje/inspiracje [oprócz tej, którą pokazałam na jednym z pierwszych zdjęć] są wykonane komputerowo. Jak widzimy, nie mają raczej jednego określonego stylu, oraz możemy znaleźć obrys psa [wgl, TM ma też np. szkicowniki Doggy, Kitty... a w niektórych są obrysy mężczyzn].
Podoba mi się różnorodność szkiców [jeśli ktoś się nie domyślił - przykładowe stylizacje, które pokazuję pokrywają się z obrysami ze szkicownika. Nie dodaję zdjęć samych szkiców, ponieważ są dość blade i przy obecnym świetle {pada u mnie cały dzień ;-;} nic byście nie zobaczyli...], mamy do dyspozycji obrysy bardziej i mniej dynamiczne, w tym wspomnianego pieska i Azjatkę [ogólnie każda z modelek w TM ma imię, i można je rozpoznać najczęściej po oczach].
Tył szkicownika pokazuje nam mniej więcej to, czego możemy spodziewać się po zawartości. Ogólnie nic mega interesującego z tyłu nie ma, ale jeśli ktoś lubi sobie na to popatrzeć...
Jeszcze jedno - wspominałam, że szkicownik ma okładkę 3D... nie jestem pewna, czy to wypali, ale to miał być w zamierzeniu gif:
Jakby szajs dalej nie działał, dodałam gifa na fejsa, chyba tam Wam odpali, nie wiem ;-;
A na koniec prezentuję moją pracę w tym szkicowniku. Zainspirowała mnie okładka jednego z nich, więc...




Jeśli ktoś jest zainteresowany:

Może lepsza, może gorsza jakość, idk ;-;









Tak z ciekawości... czemu poprzedni wpis ma blisko 100 wyświetleń, a [bo swoich nie liczę] tylko 2 komentarze? Coś jest nie tak? Nie no, powtarzam, ja nie czytam nikomu w myślach, ale zwyczajnie wkurza mnie, kiedy piszę że gdzieś wyjeżdżam [a mogłabym równie dobrze nie pisać nic], pojawiają się komentarze typu "co my zrobimy"/"czekam na nowe posty" itp., a gdy wracam, i piszę te "wyczekiwane" posty, odzew jest praktycznie zerowy [wgl pozdro Choco i Chomiś, i thx za pamięć ♥]. Ja po prostu nie ogarniam ;-; rozumiem, praca, wakacje, wyjazdy, ale ludzie... po co piszecie mi, że chcecie nowe wpisy, skoro nie ma kto tego komentować? Albo czemu macie o coś pretensje, że nie zrobiłam tego czy tamtego, o co pytałam Was w poście, skoro nikt na to pytanie nie odpowiedział? Nie wiem jak Wy, ale ja się nie będę tak bawić ;-; nie, nie zrezygnuję z blogowania, sprawia mi to frajdę, ale... kurde, co jest?

PS. wpisy pewnie byłyby częściej, jednak odkryłam, że jeśli wstawiam coś codziennie, niektórzy [czytaj: większość] czują się zbyt dowartościowani, i nikt nie komentuje poprzedniego wpisu [patrz: komentarze pod postem o Opolu oraz pod postem o sQ] ;-; owszem, wyświetlenia spoko, ale chcę mieć z Wami kontakt, a lepszego wyjścia niż komentarze nie widzę... marudna jestem, ale musiałam to z siebie wyrzucić.

19 komentarzy:

  1. Świetną pracę wykonałaś w szkicowniku TM.
    Ja czasami mam to samo, pod jakimś postem miałam z 300 wyświetleń a tylko 24 komentarze. Dziwne to no ale cóż (ehh...).

    Pozdrawiam a w wolnej chwili wpadnij: mischotta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yay ^^
      Życie ;-; ale i tak 24 jest to sporo... co innego 1 czy 2, chociaż lepsze to niż nic ;-;
      Wpadam, wpadam xd

      Usuń
    2. Wiesz no, ale na 300 wyświetleń tylko 24 komentarzy... Co robiło w takim razie te 276 osób... Inni wchodzą na bloga, a że nie jest modowy czy nie wiadomo jaki, uciekają z niego... ehh...

      Usuń
    3. Może... ale serio myślisz, że każde wyświetlenie to jedna osoba? Ja zawsze liczę, że jedna to ok. 2-3, czasem 4...

      Usuń
    4. Sama już nie wiem... bo w sumie wejście na bloga- 1 wyświetlenie a drugie wyświetlenie wejście w najnowszy post... no chyba że osoba odwiedza wszystkie posty bo go baardzo ciekawią... no to tu parę wyświetleń...

      Usuń
  2. Miałam sb kupić właśnie jeden szkicownik TM, bo akurat byłam w Smyku, ale zabrakło mi już kasy :c
    Oba posty widziałam, jednak nie komentowałam, bo zwyczajnie nie wiedziałam co napisać xD Może inni też tak mieli?
    Ta praca jest słodka :3 Mi ten gif na chrysi nie działa (wyświetla mi się jak zdj,jak klikam na niego to nic się nie dzieje, ale na fb go sb otworzyłam^^
    Pozdro~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to ;-; wgl ile ja się naszukałam szkicowników TM...
      Mejbi ;-; idk, nie czytam jeszcze w myślach, chociaż... czasami by się przydało xd
      Yay ^^ mi też, w sumie chyba nikomu nie działa ;-; ale na fb weszło... wgl nie wiem, czy widać, ale chciałam na nim pokazać ten efekt 3D okładki, idk, może wyszło ;-; pierwszy raz wstawiałam gdzieś gifa xd

      Usuń
  3. Super recenzja. A Twoja praca jest taka cudowna...kocham arbuzy! Nie mam żadnego szkicownika Top Model, ale dzięki Twojej recenzji na pewno sobie kupię. :-) Wykonasz recenzję szkicownika Top Model YouTube? Ten tytuł wydaje mi się interesujący. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ^^ polecam Pocket, jeśli nie przeszkadza Ci dość mały rozmiar :') dobre są jeszcze podstawowe, na każdej stronce są dwa obrysy ^^ postaram się xd faktycznie, jest interesujący, taki... nietypowy.
      Pozdro~

      Usuń
  4. Ech...też zaczynałam z TM (x lat temu XD )Tamte obrysy były chyba bardziej proporcionalne(albo tylko mi się wydaje) no i oczywiście można było spróbować się w projektowaniu na facetach ;)Posty czytałam i zgadzam się z Madelaine-nie wiedziałam co napisać :') praca słodka ^*^ Pozdro
    Nike Loke
    P.S.
    A mi na telefonie zadziałało z tym gifem o.O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yay, nie jestem sama ^^ mi się to po prostu wydawało... nie wiem, łatwiej dostępne? Poza tym podobało mi się, że każdy szkicownik nie musi być różowy, i ogólnie podobały mi się te szkice, takie... profesjonalne? No, i faceci czy zwierzaki ♥ chociaż często omijałam obrysy z facetami, chyba że w fantasy xd
      Lul, aż sama sprawdziłam... i mi nie działa ;-; ale fajnie, że odpaliło ^^

      Usuń
  5. Ech, też z tym zaczynałam... Mam tylko jeden szkicownik TM, bo pół roku później dostałam ll, ale sentyment został.
    Pytanie z innej beczki:
    Nin, które akwarelki ci się bardziej podobały? Zamierzam sobie kupić jakiś lepszy zestaw, ale nie mogę się zdecydować.
    Wredka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... Kuretake są spoko, jednak częściej używam Karmański, jak dla mnie lepiej się mieszają, więc nawet z kilku farb można stworzyć sporo kolorków, więc poleciłabym Ci kupić np. 7-8 Karmański w kilku kolorkach, i je mieszać [ja mam 10, ale obecnie używam 8, nie mogę dwóch znaleźć ;-;]. Szczególnie polecam prussian blue ♥

      Usuń
  6. *Czemu dopiero teraz widzę tego posta?*
    Mam pocket, tylko w innym wydaniu jakby... Ale niezbyt się różni od tego...
    Btw. Ostatnio nie mam żadnych kreatywnych pomysłów na komy ;-;
    I nie ma za co dziękować ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *idk, zdarza się*
      Są różne wydania [TM chyba nazywa to "generacje"], jedne mniej inne bardziej podobne ;-;

      Usuń
  7. W sumie to mnie samej nie było, i średnio miałam jak co tu pisać, eh... Pracuś jak zawsze śliczny :3 Właśnie, w TM jest to fajne, że się nie ograniczają, i jest to takie różnorodne (?)
    Ciekawa recenzja <3 Pozdro, Nin ~~

    Kajj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojbiedny Kajj :< dzięki tak czy tak xd mi się podoba w Pocket zwłaszcza to, że nie jest jakiś tematyczny, i że szkice są mniejsze, więc praca idzie szybciej xd
      [nie ma to jak odpisywać po tygodniu ;-;]

      Usuń
  8. Śliczna praca ^^ ja tam kocham arbuzy i do jedzenia i na pracach i do ozdoby jak ta okładka ^^ Widziałam te nowe szkicowniki w smyku, są całkiem fajne :> Ja ostatnio kupiłam sobie pierwszy szkicownik TM i wydaje mi się że że chyba TM mi się bardziej od ll podoba. Myślę że plusy TM ma takie, że naklejki nadają się do użytku, mają tam w niektórych szkicownikach niezłe dodatki typu jakieś papiery ozdobne, wytłaczanki (czy jakkolwiek to sie nazywa), szablony ubrań i naklejki o których już wspominałam, np. wszytko to można znaleźć w Flamingu ♡ Ogółem to strasznie się rozpisalam więc może już zakończę ten komentarz zE
    Ciekawy post ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yay ^^ arbyzu to jedne z nielicznych owocków, które lubię xd ooo, fajnie ^^ ja kiedy byłam w Smyku w Opolu to jeszcze ich nie było. Mam swój sentyment do TM, i jakoś szkice wydają mi się po prostu naturalniejsze i takie... łatwiejsze [?] do projektowania? Mi się mega podobają te naklejki i kusi mnie, żeby jakichś użyć... chociaż ostatnio mam tyle pomysłów, że trudno mi je gdzieś wcisnąć xd OOO, masz flaminga? Kusił mnie tą okładką w Opolu xd ale zdecydowałam się na tańszy [chyba] YouTube.
      Pisz ile wlezie, lubię to czytać xd

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję