13 sierpnia 2017

Oszukiwanie jest cool

Elo, czytający to ludu ~
Na dzisiaj [tak w sumie się zastanawiam, czemu ja ciągle piszę o tym "dzisiaj" itp.] mam dla Was coś odnośnie [ponownie] społeczności ze stronek typu ll i TM. Więc [ninu, ale przecież nie zaczyna się zdania od "więc"...] postaram się pokazać Wam, że oszukiwanie jest naprawdę cool, oraz że wstawianie nie swoich prac czy zdobywanie głosów siłą to nowy trend, którego należy się trzymać, jeśli chcesz szybko zdobyć *niezbędny do życia* fejm.
ogólnie sorry że znacie już to zdj, ale nie mam siły na skakanie z telefonem po domu, poza tym i tak nie wiem co by tu lepszego wstawić
Większość z Was [jak nie wszyscy] raczej stronę lillalou.pl i top-modelki.com znacie [lel, większość z Was zna mnie z tych stron...], prawdopodobnie połowa z Was ma też konto na jednej [jak nie obu] z nich. Nie wiem jak tam z Waszą aktywnością na tych stronkach, ja obecnie częściej jestem na TM [trochę ze względu na większy spokój], na ll wchodzę coraz rzadziej, głównie przez to, jaka panuje tam "atmosfera". 
Wiecie, stronki o których piszę przeznaczone są dla osób, które rysują na obrysach postaci [jest jedynie taka różnica, że TM ma własną kategorię na prace nie na ich obrysach, za co dostaje u mnie duży plus]. Wiek użytkowników [częściej są to dziewczyny, ale piszę dla formalności] to od ok. 6 do ponad 20 lat, oczywiście osoby te różnią się między sobą poziomem rysowania, kultury itp. 
Wiele osób, zwłaszcza na ll [na TM ten problem wygląda nieco inaczej, ale jego też postaram się omówić] uznaje, że by wygrać w organizowanych tam konkursach/wyzwaniach/jak zwał tak zwał nie obejdzie się bez drobnego oszustwa. 
Oszustwo to przybiera najróżniejsze formy, od tworzenia multum fałszywych kont [wiecie, że w zakładce użytkownicy można zobaczyć, że konta które komentują Wam, i tylko Wam prace zostały stworzone zaraz po sobie, i mają nawet podobne nazwy, prawda?], proszenia czytelników/przyjaciół/widzów/przypadkowych osób o głosy [khe khe, te konta przeważnie skomentowały tylko Waszą pracę, co jest podejrzane, nie sądzicie?], żebrania u innych użytkowników o ocenki [skąd macie pewność, że otrzymacie najwyższą notę?], do wstawiania nie swoich prac [ta, bo niby jak coś zostało dodane rok temu, to każdy zapomniał, hahahahaha, no genialni jesteście].
Nie wiem, czy to jakaś mentalność XXI wieku, problem naszego społeczeństwa, moda...

Co się dzieje? Może ktoś mi to wyjaśni? Każdy głupi patrząc na wyniki jakiegokolwiek konkursu na ll, a później zerkając na archiwum prac dodanych na ten konek zobaczy, że głosy nie mają tutaj żadnego znaczenia. 
Lubicie mieć dużo ocen? Dlaczego? To takie fajne uczucie, kiedy dostajecie nieszczere, wymuszone oceny? Naprawdę tak trudno jest się domyślić, że jeśli praca ma jakieś 30 ocen, a skomentowało ją 10 osób [najczęściej z autorem pracy na czele], to coś jest *leciutko* nie halo? Nie wiem, myślicie że na jak niskim poziomie inteligencji należy być, żeby tego nie zauważyć?
Ręce opadają. 

Oczywiście w komentarzach pod taką pracą tworzy się drama, gdzie autor za wszelką cenę chce udowodnić innym, że to on ma rację, że wcale nie oszukuje, że to nie jego wina że wspomniał o pracy i ludzie poszli ocenić [pomijając zręcznie fakt, że wspomnienie o konkursie wyglądało mniej więcej tak "a, i jeszcze biorę udział w konkursie na lillalou, bardzo zależy mi na wygranej, zagłosujcie"]. 
"Powoli" przechodzi to w obrażanie innych, którzy chcą zwrócić uwagę na oszustwo, no i mamy dramę. 

Nieco inaczej jest, gdy ktoś wstawi nie swoją pracę - i to się zdarza częściej na TM [pożałuję tego, czuję to, ale niestety muszę]. Z racji tego, że użytkownicy są tam znacznie mniej aktywni niż na ll, łatwiej jest coś ugrać... 
Ostatnio np. wstawione zostało to:
Niom. Spoczko, nie? Fajnie wszystko, digital, portfolio THEprincess macie tutaj, jeśli ktoś chce.
Problem w tym, że jest to prawie dokładna kalka jednej z bardziej rozpoznawalnych prac popularnej artystki @itslopez. Nie wierzycie? Ułożenie włosów, choker, mimika twarzy, nawet rozmieszczenie kolczyków absolutnie nic Wam nie mówią?
Na TM oczywiście zostałam uznana za czepialską, a praca za inspirowaną [jak dla mnie, to spore niedomówienie]. 
Cóż.
Widać w XXI wieku oszukiwanie jest po prostu cool, i inaczej nie da się zdobyć fejmu. Przecież oznaczenie autora czy choćby wspomnienie w opisie, że praca nie jest w 100% Wasza to zmaza na honorze!
Naturalnie, żeby być super cool, należy obrzucać błotem każdego, kto się sprzeciwi. Przecież to autor ma rację, on wie najlepiej, czy pracę skalkował, czy narysował samodzielnie. Ponieważ w XXI wieku mamy wszystko tak spieprzone, że wolność słowa jednych względem drugich to już czepialstwo.
Jeśli macie coś do dodania, let me know in the comment section below, don't forget to subscribe to my channel and give this video a big thumb może dość inglisza ;-;
Na koniec - żeby nie było, że cały post jest taki "ponury" [wgl... rozumiem, że życie ma też pozytywy, ale to nie oznacza, że mamy milczeć w sprawie negatywów...] - macie mój najnowszy "twór", wzorowany na zdjęciu znalezionym na pintereście [link].
proces tworzenia mogliście zobaczyć na snapie
A, byłabym zapomniała... to kieruję przeważająco do ludzi z kontami na TM: jesteście w internecie pierwszy raz, nie zaglądacie na żadne inne strony czy coś? Bo jakoś trudno mi zrozumieć, gdy ktoś wstawia tam nie swoją pracę, a Wy nie robicie nic, wręcz podziwiacie tę osobę, nawet jeśli nie wysiliła się na tyle, by usunąć ze zdjęcia znak wodny prawdziwego autora... 
PS. muszę skombinować sobie nowe wbm.

23 komentarze:

  1. Mad, jeszcze raz sorki za te "czepianie się", źle się wtedy wyraziłam, moja wina no, mam nadzieję, że się nie gniewasz... ._.

    A rysunek na serio śliczny :>

    ~~Rouge

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no nie szkodzi, nie będę się złościć xd ale to trochę głupie, że teraz praktycznie wszystko co powiem jest nazywane czepianiem się ;-;
      Yay ^^

      Usuń
  2. Em...ja ci już mówiłam że twój cytat jest świętą prawdą? Tak? ah...szkoda...
    Czytałam komy pod pracą na TM ale no ej...podałaś linka, wszystko super wytłumaczyłaś a oni czy wyskakują z "inspiracją" czy "wzorowaniem". Serio ;-; a podobieństwo do pracy "peahy" jest takie ogromne, że aż oczy bolą ;-;
    Heart

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłaś xd dzięki jeszcze raz ♥
      Cóż... kiedyś jakaś laska wstawiała prace takiego gościa [nie wiem, może go kojarzysz, @edgar_artis się nazywa, również z insta], tworzącego stroje np. z jedzenia... i oczywiście nikt oprócz mnie nie zauważył, że coś jest nie tak. Wchodząc na TM, mimo że bardzo lubię tą stronę i jej użytkowników, czasami można pomyśleć, że nie wychylają nosa poza nią, ani nawet nie sprawdzą gdzieś, czy czegoś takiego nie widzieli ;-; o znaku wodnym z nickiem artysty już nie mówiąc.
      Ręce mi opadają po prostu ;-;

      Usuń
  3. No a Rysunek jest prześliczny *-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkowita prawda
    ps. Naprawdę super rysujesz (!)
    Jestem z TM i widzę Twoje prace. cudooo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niom ;-; ja się staram tylko prawdę pisać xd
      O, fajnie ^^ jaki masz nick na TM?

      Usuń
  5. W 100% zgodzę się :.:
    Rysunek boski $.$

    ~Nankari~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś strasznie krótkie te komentarze xd dzięki ^^

      Usuń
  6. Zawarłaś całą prawdę w tym poście. Te oszustwa na ll coraz częściej się pojawiają. -^- Rysunek piękny! *o*

    _Amy_Art_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety ;-; na TM też, tylko na mniejszą skalę... i tam panuje jakieś przyzwolenie czy coś ;-;
      Yayy

      Usuń
  7. Dobrze, że poruszasz tą sprawe. Ola kiedyś wspominała o tym na TM, ale zero reakcji. Teraz na TM prawie każdy żebra a nikt się tym nie przejmuje... A niektórzy usuwają innych, czyli tych którzy rysują lepiej, bo myślą, że jeśi mają więcei osb to rysują lepiej ;-;
    ~Dream

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż ;-; TM, tak samo jak ll, ma pewną znieczulicę, ale tutaj jest to na jakąś większą skalę... nie ogarniam tego, mam swoje 40 obserwatorów i szczerze jest mi wszystko jedno, czy będzie ich więcej czy mniej. W sumie ci obserwatorzy to dziwny gadżet, nie wyświetla się nigdzie czy dodali pracę czy nie... dziwne ;-;

      Usuń
  8. Taaa.... Zgadzam się w 100%. Czemu ludzie sa tak nie uczciwi? A jeśli mówić o cytatach to( nie pamietam do końca, podaje z głowy):" na tym świecie wszystko jest fałszywe. Wszystko z wyjątkiem pieniędzy" - Carlos Ruiz Zafón, "Więzień Nieba". Tak wiem te pieniądze tu nie pasują, ale co ja poradze że te cytaty mi się dobrze wbijają do głowy. Tak wgl "więzień Nieba" i poprzednie częsci to fajne książki polecam ( http://www.gloskultury.pl/carlos-ruiz-zafon-kontynuuje-sage-o-cmentarzu-zapomnianych-ksiazek/ )- taki krótki opisik. Zauważyłam że lud na ll woli zakładać fałszywe konta niż kopiować czyjeś prace, bo wychodzi to gorzej wszystkie prace usuwaja, a niestety truskawka triumfuje ---> http://www.lillalou.pl/artwork/show/id/7ghngjlang2kd4 . Widzę też w tym małą winę LL - ja jako mała, ciekawska dziewczynka zauważyłam , że po wylogowaniu sie można ocenic RAZ swoja pracę. Na TM mam konto, ale raczej tam nie zaglądam, obraziłam się CO TO MA BYĆ ŻE OD PARU MIESIECY MI NIE PRZYSŁALI NAGRODY GŁÓWNEJ!( sorry Caps Lock) To chyba na tyle...
    ♥AnkaArtStudio♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hym ;-; nie wiem, ludzie są nieuczciwi bo... sama nie wiem, myślą chyba że tak jest fajnie. Obczaję książkę xd
      Lud na ll robi praktycznie wszystko, żeby wygrać, eh... sprawę z truskawką znam aż za dobrze ;-; szkoda, że admini mają to gdzieś... wiem o tym ocenianiu, pewnie jakieś niedociągnięcie ;-;
      A co do TM... gdzieś tam pisało, że nagroda zostanie dostarczona w ciągu 6 tygodni, więc radzę Ci napisać do admina lub sprawdzić, czy podałaś adres i ile czasu minęło dokładnie ;-; może to pomoże...

      Usuń
    2. Moja mama dzwoniła po 5 razy, pisała im e-maile , wszysko na nic:-( Najgorsze jest to że potrzebuje tej torby ( to nagroda z najnowszej gazetki)
      ♥AnkaArtStudio♥

      Usuń
    3. Oto mój profil: http://www.top-modelki.com/studio/portfolio/Krusiulka-17512.html
      ♥AnkaArtStudio♥

      Usuń
    4. Nie wiem ;-; to był konek w gazetce czy internetowy? Nie brałam udziału w konkursach z gazety, ale w internetowych tak, i zawsze nagroda jednak mi przychodziła...

      Usuń
  9. No właśnie... I najgorsze jest to, że nawet nie można swojej opinii wyrazić, bo się zaraz czepiać będą... No tak, bo przecież oszukiwanie jest cool, c' nie?! *sarkazm*

    Bądź, co bądź pozdrawiam

    ForeverYoung

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ;-; dla niektórych wolność słowa działa po prostu w jedną stronę [omg, ale ja mam ostatnio teksty... muszę to gdzieś zapisywać normalnie]
      Pozdro~

      Usuń
  10. Czemu ja nie widziałam tego posta wcześniej? XD
    Niektórzy ludzie naprawdę myślą, że jak będą oszukiwać, to nikt nie zauważy. Ja nawet nie wiem po co oni to robią, bo przecież przykładowo na lillla lou, kiedy nagle pod przeciętną pracę pojawia się 10 komentarzy od zupełnie nieznanych kont, na których nie ma żadnych prac i to są ich pierwsze komentarze, to wydaje sie to trochę podejrzane.
    Tak. Przerysowanie czyjegoś obrazka ze zmienieniem kolorów to "inspiracja" Mhm... Oczywiście.
    A rysunek jest śliczny *-*
    - FloRainly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idk, pewnie przez miniaturkę ;-;
      Cóż, inteligencja niektórych jest chyba ujemna.
      Inspiracja, ludzie...

      Usuń

♦ jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, korzystaj z opcji "Odpowiedz", znajdującej się pod każdym komentarzem
♦ jeśli komentujesz jako Anonim, pamiętaj, żeby się podpisać [wystarczy mi nawet jedna literka]
♦ hejty - przeważnie je zostawiam, czasami zdarzy mi się odpowiedzieć
♦ szanuję konstruktywną krytykę, a nie zwyczajny hejt
♦ ostateczna decyzja, czy dany komentarz zostanie opublikowany, należy do mnie
♦ wulgaryzmy [akceptuję tylko te w obcym języku, np. angielski, niemiecki] - jeden/dwa ~ ok, co drugie słowo wymagające cenzury ~ niestety, albo użyjesz magii gwiazdek lub innych słów, inaczej komentarz raczej się nie pojawi
♦ "Super blog, wpadnij do mnie " - niestety, takich komentarzy nie publikuję